گزارش و تحلیل

اگر روسیه نبود انگلیس و فرانسه و آمریکا و... نبودند

© Photo / Ivan Shagin / Olga Shirnina / Color by Klimbim تصرف پایتخت آلمان نازی توسط نیروهای شوروی
 تصرف پایتخت آلمان نازی توسط نیروهای شوروی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2023
اشتراک
به صورت تاریخی هم ابرقدرتهای اروپایی همیشه آرزوی دست اندازی به منابع روسیه را داشتند و دارند و اگر به تاریخ نگاه کنید همیشه همه ابر قدرتهای اروپایی وقتی نابود شدند که به جنگ با روسیه رفتند.
امروز روسیه سالگرد پیروزی بر علیه نازی ها در جنگ جهانی دوم را جشن گرفت.
جنگی که همه محققین تاریخی متفق القول هستند اروپایی ها (آلمان، فرانسه، انگلیس ، ایتالیا و... ) به دلیل طمع و برای سهم خواهی بیشتر از کیک اقتصاد جهانی و تصرف سرزمین های استعماری راه انداختند و با آن کل جهان را به آتش کشیدند.
حمله آلمان به شوروی هم به این دلیل بود که آلمانی ها با کمبود منابع مواجه بودند و به دنبال آن بودند که به منابع انرژی و آهن و گندم و... شوروی دست بیاندازند و البته در نهایت هم در صورتی که شوروی را تصرف می کردند می توانستند به دوردست در شرق هم دسترسی داشته باشند.
به صورت تاریخی هم ابرقدرتهای اروپایی همیشه آرزوی دست اندازی به منابع روسیه را داشتند و دارند و اگر به تاریخ نگاه کنید همیشه همه ابر قدرتهای اروپایی وقتی نابود شدند که به جنگ با روسیه رفتند.
جالب اینکه همه تحلیلگران تاریخی متفق القول هستند بزرگترین اشتباه استراتژیک هیتلر حمله به شوروی بود.
در صورتی که آلمان نازی به شوروی حمله نکرده بود پس از اینکه فرانسه را تصرف کرده بود به راحتی می توانست انگلیس را نیز تصرف کند و بعد از آن به سراغ مستعمره های این دو برود.
Японский корабль Montevideo Maru времен Второй мировой войны - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2023
کشف کشتی غرق شده ژاپنی در جنگ جهانی دوم
قدرت آمریکا هم در آن زمان در مقایسه با قدرت آلمان و ایتالیا و ژاپن چیزی به حساب نمی آمد که بتواند در صورت تصمیم آنها به حمله به آمریکا در مقابل آنها مقاومت کند.
اشتباه استراتژیک هیتلر در حمله به شوروی موجب آن شد که وی جبهه ای برای خود باز کند که تمام توان ارتش آلمان را بگیرد.
طبق بر آوردهای نظامی و امنیتی آلمان نازی تصور می کرد که ظرف مدت کوتاهی می تواند شوروی را تصرف کند و بعد سراغ دیگران برود.
آنچه را که منابع امنیتی و نظامی براورده کرده بودند اراده ملت روسیه برای مقاومت و دفاع از سرزمین خود بود، اراده ای که نه می توان با حساب کتاب های نظامی آن را حساب کرد و نه می توان با برآوردهای امنیتی آن را پیش بینی کرد.
ماشین نظامی نازی ها در عملیات بر علیه شوروی به گل نشست و در نهایت هم فداکاری های ملت روسیه بود که بقیه را نجات داد.
در غیر این صورت نه در غرب اروپا امروزه چیزی به نام فرانسه و یا انگلیس و یا... وجود داشت و نه در شرق اروپا چیزی به نام لهستان و سوئد و فنلاند و...
اصلا کلا شاید نقشه جهان تغییر می کرد و امروزه ما با جهانی دیگر مواجه می بودیم.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2023
خصوصیات پوتین که آمریکایی ها می گویند باعث نجات جهان می شود
به قول معروف تاریخ و حال را فاتحان می نویسند نه شکست خوردگان.
اما آنچه بدیهی است این می باشد که همه اینهایی که امروزه تلاش بر نابودی روسیه دارند موجودیت خود را مدیون روسیه و ملت روسیه هستند.
تصور اینکه حمایت از جریان های نئو نازی فقط برای مقابله با روسیه می تواند اثر گذار باشد تصوری ساده لوحانه و حتی ابلهانه بیش نیست.
قطعا در صورتی که این نئونازی ها بتوانند انتقام خود از روسیه برای شکست در جنگ جهانی دوم را بگیرند اینها سراغ بقیه خواهند رفت و آنها را نیز نابود خواهند کرد، انتقام انتقام است.
همان هایی که زمانی تفکرها و ایدئولوژی های نازی را در آلمان رواج دادند امروزه در کشورهای غربی نفوذ پیدا کرده اند و دوباره تلاش دارند آن تفکرها و ایدئولوژی ها را به اشکال دیگر ترویج کنند.
به این دلیل می توان گفت امروزه روسیه است که یک بار دیگر در مقابل این جریان ایستاده و جهان آزاد یکبار دیگر به فداکاری های ملت روسیه برای مقابله با اینها چشم دوخته.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала