گفتگوی وزیران خارجه آمریکا و اوکراین در مورد تدارکات برای ضدحمله اوکراین علیه روسیه

© AP Photo / Evgeniy Maloletkaسربازان اوکراینی
سربازان اوکراینی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2023
اشتراک
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز جمعه گفت‌وگوی تلفنی با دیمیتری کوله‌با، وزیر امور خارجه اوکراین داشت که در جریان آن، طرفین درباره تدارکات برای ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین و مشارکت شرکای کی‌یف در آن بحث کردند.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه منتشر کرده است.
براساس این خبر، بلینکن و کولبا "درباره تدارکات جاری برای ضد حمله اوکراین، از جمله اینکه چگونه مشارکت شرکای بین المللی می تواند به موفقیت آن کمک کند، بحث کردند."
در وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند: "بلینکن، وزیر امور خارجه، خاطرنشان کرد که حاکمیت اوکراین برای صلح و امنیت در اروپا حیاتی است و بر تعهد ایالات متحده برای پاسخگویی به روسیه و تعهد رئیس جمهور (جو) بایدن برای حمایت از اوکراین برای هر مدتی که لازم باشد، تأکید کرد."
 دلار و یورو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2023
گروه 7 بر حمایت از اوکراین "برای هرمدتی که لازم باشد" تاکید کرد
دنیس شمیهال، نخست وزیر اوکراین در اوایل آوریل اعلام کرد ضدحمله اوکراین ممکن است در تابستان آغاز شود اما بعداً گفت که "به زودی" آغاز خواهد شد. رسانه های آمریکایی گزارش دادند که ضد حمله اوکراین ظاهراً برای 30 آوریل برنامه ریزی شده بود. کارشناسان دیرتر خاطرنشان کردند که نمی توان اظهارات متناقض کیف و واشنگتن را باور کرد و این می تواند بخشی از یک کمپین انتشار اطلاعات نادرست باشد.
وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود که کشورهای غربی خواستار ادامه عملیات تهاجمی کی یف و اشغال اراضی مناطق جدید روسیه هستند، اگرچه آنها درک می کنند که چنین طرح هایی محکوم به شکست است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала