گروه 7 بر حمایت از اوکراین "برای هرمدتی که لازم باشد" تاکید کرد

© Sputnik / Mihail Kutuzov دلار و یورو
 دلار و یورو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2023
اشتراک
کشورهای گروه 7 در بیانیه مشترک صادره پس از نشست سه روزه وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی این کشورها در نیگاتا ژاپن، قصد خود را برای کمک به رفع نیازهای مالی فوری و کوتاه مدت اوکراین و کشورهای همسایه و همچنین حمایت از کی یف "برای هرمدتی که لازم باشد" را مورد تاکید قرار دادند.
به گزارش اسپوتنیک، در این سند آمده است: "ما بر حمایت تزلزل ناپذیر خود از اوکراین تا زمانی که لازم باشد و اتحاد در محکومیت روسیه تاکید می‌کنیم... ما به همکاری بین‌المللی برای حل مشکلات اقتصادی جهان متعهد می‌مانیم... و در این راستا، ادعاهای نادرست مکرر روسیه درباره اثرات منفی تحریم‌های ما بر امنیت غذایی و انرژی را به شدت رد می‌کنیم".
کشورهای گروه 7 همچنین قصد خود را برای "تداوم کمک به رفع نیازهای مالی فوری اوکراین در کوتاه مدت و همچنین حمایت از همسایگان و سایر کشورهایی که تحت تاثیر قرار گرفته اند" تایید کردند.
در بیانیه گروه 7 آمده است ما به همراه جامعه بین‌المللی تعهدات بودجه‌ای و حمایت اقتصادی خود از اوکراین را برای سال 2023 و اوایل سال 2024 به 44 میلیارد دلار افزایش داده‌ایم که به ما اجازه می‌دهد تا با برنامه صندوق بین‌المللی پول در اوکراین به مبلغ 15.6 میلیارد دلار در طی 4 سال موافقت کنیم."
به گفته روسای وزارت‌های دارایی و بانک مرکزی G7، وجوه تخصیص یافته، عملکرد دولت، ارائه خدمات اساسی و ثبات اقتصاد اوکراین را تضمین می‌کند.
مجموعه کرملین در مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2023
کشورهای گروه 7 توافق کردند که فشار بر روسیه با اعمال تحریم ها را ادامه دهند
در این سند اضافه می شود: ما همچنین به تلاش های مشترک خود برای حمایت از بازسازی زیرساخت های حیاتی اوکراین ادامه خواهیم داد... همچنین از راه اندازی پلتفرم در خصوص سرمایه گذاری در اوکراین در 12 مه در توکیو استقبال می کنیم.
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامیده است. وی خاطرنشان کرد که این عملیات ویژه یک اقدام اجباری بود، و "خطرات امنیتی به گونه‌ای ایجاد شد که برای روسیه امکان واکنش با ابزارهای دیگر غیرممکن بود."
به گفته وی، روسیه 30 سال است که تلاش می کند تا با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا به توافق برسد، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ های ریاکارانه و یا تلاش برای فشار و باج خواهی مواجه شد، در حالی که این ائتلاف علیرغم اعتراض مسکو، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به مرزهای فدراسیون روسیه است.
روسیه بارها اعلام کرده است که این کشور با فشارهای تحریمی که غرب از چندین سال پیش بر روسیه شروع کرده و همچنان در حال افزایش است، مقابله خواهد کرد. مسکو خاطرنشان کرد که غرب جسارت لازم برای اعتراف به شکست تحریم ها علیه فدراسیون روسیه را ندارد. در خود کشورهای غربی بارها نظراتی مبنی بر بی اثر بودن تحریم های ضد روسیه شنیده شده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала