کشورهای گروه 7 توافق کردند که فشار بر روسیه با اعمال تحریم ها را ادامه دهند

© Sputnik / Alexei Druzhinin/Anton Denisov/Press service of the president of the Russian Federationمجموعه کرملین در مسکو
مجموعه کرملین در مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2023
اشتراک
وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی کشورهای G7 در بیانیه‌ای مشترک پس از نشست سه روزه خود در نیگاتا ژاپن، قصد این کشورها را برای "تحریم‌ها و سایر اقدامات اقتصادی" علیه روسیه و مقابله با دور زدن تحریم‌ها از سوی مسکو را مورد تاکید قرار دادند.
به گزارش اسپوتنیک، در سند منتشره آمده است: "ما مجدداً بر عزم تزلزل‌ناپذیر خود برای اعمال و اجرای تحریم‌ها و سایر اقدامات اقتصادی برای تضعیف بیشتر توانایی‌های روسیه تأکید می‌کنیم... ما همچنان متعهد به مقابله با هرگونه تلاش برای عقب‌نشینی و دور زدن اقدامات تحریمی خود هستیم".
کشورهای گروه 7 همچنین قصد دارند "به تقویت همکاری برای نظارت بر مبادلات فرامرزی بین روسیه و سایر کشورها ادامه دهند."
لاوروف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2023
لاوروف: غرب می خواهد روسیه را به نقض حقوق بین الملل متهم کند
در بیانیه کشورهای گروه 7 آمده است:" ما همچنین قصد داریم در صورت لزوم، اقدامات بیشتری را برای هدف قرار دادن بخش مالی روسیه انجام دهیم و همچنین از نزدیک بر اثربخشی سقف قیمت نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه نظارت کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که این اقدامات به هدف خود عمل می‌کنند و اقدامات لازم، مناسب و ضروری برای اجرای (اقدامات محدود کننده را انجام می‌دهیم".
روسیه بارها اعلام کرده است که این کشور با فشارهای تحریمی که غرب از چندین سال پیش بر روسیه شروع کرده و همچنان در حال افزایش است، مقابله خواهد کرد. مسکو خاطرنشان کرد که غرب جسارت لازم برای اعتراف به شکست تحریم ها علیه فدراسیون روسیه را ندارد. در خود کشورهای غربی بارها نظراتی مبنی بر بی اثر بودن تحریم های ضد روسیه شنیده شده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала