وزرای خارجه ایران و عربستان تلفنی گفت‌وگو کردند

وزرای خارجه ایران و عربستان
وزرای خارجه ایران و عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2023
اشتراک
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی در یک گفت‌وگوی تلفنی آخرین وضعیت توافقات مشترک دو کشور در پکن را مرور کردند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان طی یک گفت‌وگوی تلفنی با همتای سعودی خود از سیر توافقات انجام شده از سوی جمهوری اسلامی ایران و عربستان از جمله نشست وزرای خارجه دو کشور و اعلام ازسرگیری روابط، اعزام تیم های فنی بازگشایی سفارتخانه ها و سرکنسولگری های دو کشور ابراز خرسندی نمود و همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران تمهیدات لازم را برای افتتاح رسمی نمایندگی سیاسی و کنسولی خود در عربستان سعودی در نظر گرفته است.
وزیر امور خارجه عربستان نیز با تاکید بر دیدگاه مثبت ریاض به آینده مناسبات دو کشوراظهار داشت: ما ظرف دوماه گذشته گام های خوبی برداشتیم و پایبندی ما به توافقات انجام شده بیانگر عزم جدی ماست. حسین امیرعبداللهیان برنامه دیدار مقامات و وزرای خارجه دو کشور از پایتخت های یکدیگر را نشان از عزم طرفین برای همکاری و ترسیم روابطی مناسب دانست.
وزیر امور خارجه عربستان با اشاره به سابقه بیش از یکصد سال حضور، مشارکت و نقش آفرینی مهم ایران در کمک به تحقق صلح و توسعه جهانی از طریق ساختارهای چندجانبه گرایانه از زمان جامعه ملل تاکنون، گفت: بیش از یکصد سال از تعامل و حضور ایران در ساختارهای چندجانبه گرایانه بین‌المللی می‌گذرد و ناملایماتی که برخی کشورها بر ایران و مردم آن تحمیل کرده‌اند، هیچگاه مانع نقش‌آفرینی ایران و تقلیل جایگاه برجسته ایران در مجامع بین‌المللی نشده است.
او در پایان افزود: امیدواریم با استقرار سفرای دو کشور آنان بتوانند راه های همکاری فیمابین را تسهیل کند.
ایران و عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2023
گزارش و تحلیل
ابزار آمریکا برای به هم زدن توافق ایران و عربستان فعال شده؟
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала