زلنسکی بار دیگر تاکید کرد که کی یف پشت حمله پهپادی به کرملین نبوده است

© Photo / The Presidential Office of Ukraineزلنسکی
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2023
اشتراک
ولادیمیر زلنسکی بار دیگر تاکید کرد که کی یف مسئول حمله پهپادی به کرملین نیست.
به گزارش اسپوتنیک، زلنسکی طی یک مصاحبه تلویزیونی که به طور زنده از کانال تلویزیونی Rai1 ایتالیا پخش شد، گفت: "این قطعا پهپاد ما نبوده. ما می دانیم که چه چیزی سقوط کرده است. ما هیچ پهپادی را پرتاب نکردیم." به گفته وی، رهبری روسیه می خواهد مردم بدانند که کی یف پشت این حمله بوده است.

اگر ما پهپاد را ارسال کنیم، می‌گوییم. ما از اعتراف آن ترسی نداریم.

پیش از این، سرویس مطبوعاتی کرملین گزارش داده بود که در شب 3 می، رژیم کی یف تلاش کرد تا با پهپاد به اقامتگاه کرملین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه حمله کند کهدر نتیجه هیچ تلفات جانی و مالی نداشت.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه بعداً به گفت که رئیس دولت در آن لحظه در کرملین نبود. کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه پرونده یک حمله تروریستی "در ارتباط با تلاش رژیم کی یف برای حمله" با پهپاد به کرملین را باز کرد. زلنسکی از اعتراف به مسئولیت کی یف در حمله هواپیمای بدون سرنشین به کرملین خودداری کرد.
با این حال، به گفته پسکوف، سرویس های اطلاعاتی روسیه اطلاعاتی در مورد دخالت اوکراین و ایالات متحده در حمله پهپادی به اقامتگاه رئیس جمهور کرملین دریافت می کنند. تلاش های کی یف و واشنگتن برای انکار حمله در کرملین مضحک خوانده شد و همچنین خاطرنشان کرد که بسیار مهم است که واشنگتن درک کند که چنین مشارکت مستقیم در درگیری چقدر خطرناک است. وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرد مسکو به حمله پهپادی به کرملین مطابق با ارزیابی تهدیدی که کی یف برای رهبری فدراسیون روسیه ایجاد کرده است، پاسخ خواهد داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала