اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر تا تیرماه

© AP Photo
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2023
اشتراک
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ایران، ‌راه‌آهن رشت ـ کاسپین‌ را نخستین پروژه اولویت‌دار سال جاری برای بهره‌برداری دانست و گفت: با ‌بهره‌برداری از این پروژه، اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر محقق می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از تسنیم، خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ایران و معاون وزیر ایران ضمن بازدید از روند اجرایی پروژه‌های اولویت‌دار زیربنایی استان گیلان به توضیح میزان پیشرفت راه‌آهن رشت ـ کاسپین پرداخت و اظهار کرد: اولین پروژه‌ای که در سال 1402 به بهره‌برداری می‌رسد، راه آهن رشت به کاسپین است که بخشی اصلی باقی‌مانده از کریدور ریلی شمال به جنوب محسوب می‌شود.
وی افزود: هدف اصلی کریدور ریلی شمال به جنوب اتصال خلیج فارس از طریق ریل به دریای خزر است که با افتتاح راه‌آهن رشت ـ آستارا این هدف محقق خواهد شد.
وی با بیان اینکه عملیات راه‌آهن رشت ـ کاسپین با پیشرفت قابل توجهی در حال اجراست، افزود: این خط آهن 37 کیلومتری از شالیزارها و مسیرهای لجنی عبور می‌کند که همین موضوع عملیات احداث را دشوار کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ایران عملیات اجرایی راه‌آهن رشت ـ کاسپین را رو به اتمام دانست و گفت: عملیات زیرسازی این پروژه حداکثر تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد و بلافاصه پس از آن به بهره‌برداری خواهد رسید.
خادمی اظهار کرد: با بهره‌برداری از راه‌آهن رشت- کاسپین، مسیر ریلی به کاسپین و دریای خزر خواهد رسید و امکان تردد ریلی از کشور روسیه به ایران و از طریق آن به جنوب و بندرعباس فراهم می‌شود.
آکوچکیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2023
سرکنسول ایران: تحریم های آمریکا علیه ایران و روسیه کریدور شمال-جنوب را احیا کرد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала