https://spnfa.ir/20230513/اتصال-ریلی-خلیج-فارس-به-دریای-خزر-تا-تیرماه-16003062.html
اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر تا تیرماه
اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر تا تیرماه
اسپوتنیک ایران
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل ایران، راهآهن رشت ـ کاسپین را نخستین پروژه اولویتدار سال جاری برای بهرهبرداری دانست و گفت: با بهرهبرداری... 13.05.2023, اسپوتنیک ایران
2023-05-13T19:14+0430
2023-05-13T19:14+0430
2023-05-13T19:17+0430
ایران
اقتصادی
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e7/05/0d/16003377_256:0:3897:2048_1920x0_80_0_0_50644a39994d96d85f44615a1c9a1d06.jpg
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از تسنیم، خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل ایران و معاون وزیر ایران ضمن بازدید از روند اجرایی پروژههای اولویتدار زیربنایی استان گیلان به توضیح میزان پیشرفت راهآهن رشت ـ کاسپین پرداخت و اظهار کرد: اولین پروژهای که در سال 1402 به بهرهبرداری میرسد، راه آهن رشت به کاسپین است که بخشی اصلی باقیمانده از کریدور ریلی شمال به جنوب محسوب میشود.وی با بیان اینکه عملیات راهآهن رشت ـ کاسپین با پیشرفت قابل توجهی در حال اجراست، افزود: این خط آهن 37 کیلومتری از شالیزارها و مسیرهای لجنی عبور میکند که همین موضوع عملیات احداث را دشوار کرد.معاون وزیر راه و شهرسازی ایران عملیات اجرایی راهآهن رشت ـ کاسپین را رو به اتمام دانست و گفت: عملیات زیرسازی این پروژه حداکثر تا دو ماه آینده به اتمام میرسد و بلافاصه پس از آن به بهرهبرداری خواهد رسید.
https://spnfa.ir/20230426/کنسول-ایران-تحریم-های-آمریکا-علیه-ایران-و-روسیه-کریدور-شمال-جنوب-را-احیا-کرد-15703332.html
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
خبرها
fa_FA
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e7/05/0d/16003377_711:0:3442:2048_1920x0_80_0_0_641256b62f9bb10afb26e1322f314ded.jpgاسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ایران , اقتصادی
اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر تا تیرماه
19:14 13.05.2023 (بروز رسانی شده: 19:17 13.05.2023) مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل ایران، راهآهن رشت ـ کاسپین را نخستین پروژه اولویتدار سال جاری برای بهرهبرداری دانست و گفت: با بهرهبرداری از این پروژه، اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر محقق میشود.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از تسنیم، خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل ایران و معاون وزیر ایران ضمن بازدید از روند اجرایی پروژههای اولویتدار زیربنایی استان گیلان به توضیح میزان پیشرفت راهآهن رشت ـ کاسپین پرداخت و اظهار کرد: اولین پروژهای که در سال 1402 به بهرهبرداری میرسد، راه آهن رشت به کاسپین است که بخشی اصلی باقیمانده از کریدور ریلی شمال به جنوب محسوب میشود.
وی افزود: هدف اصلی کریدور ریلی شمال به جنوب اتصال خلیج فارس از طریق ریل به دریای خزر است که با افتتاح راهآهن رشت ـ آستارا این هدف محقق خواهد شد.
وی با بیان اینکه عملیات راهآهن رشت ـ کاسپین با پیشرفت قابل توجهی در حال اجراست، افزود: این خط آهن 37 کیلومتری از شالیزارها و مسیرهای لجنی عبور میکند که همین موضوع عملیات احداث را دشوار کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ایران عملیات اجرایی راهآهن رشت ـ کاسپین را رو به اتمام دانست و گفت: عملیات زیرسازی این پروژه حداکثر تا دو ماه آینده به اتمام میرسد و بلافاصه پس از آن به بهرهبرداری خواهد رسید.
خادمی اظهار کرد: با بهرهبرداری از راهآهن رشت- کاسپین، مسیر ریلی به کاسپین و دریای خزر خواهد رسید و امکان تردد ریلی از کشور روسیه به ایران و از طریق آن به جنوب و بندرعباس فراهم میشود.