بلژیک از محل دارایی های مسدود شده روسیه به اوکراین کمک خواهد کرد

© AP Photo / Olivier MatthysШтаб-квартира НАТО в Брюсселе
Штаб-квартира НАТО в Брюсселе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2023
اشتراک
بلژیک 92 میلیون یورو از محل دارایی های مسدود شده فدراسیون روسیه به اوکراین کمک خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کابینه بلژیک در بیانیه ای اعلام کرد که دولت بلژیک روز جمعه با بسته جدید 92 میلیون یورویی کمک نظامی و غیرنظامی به اوکراین موافقت کرد که از طریق درآمدهای حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه در این کشور پرداخت می شود.
در این سند آمده است: مجموع بودجه تخصیص یافته به 92 میلیون یورو می رسد. منبع این وجوه درآمدهای مالیاتی از دارایی های مالی روسیه مسدود شده در بلژیک خواهد بود.
نیمی از این مبلغ، 46 میلیون یورو صرف کمک های نظامی می شود.
به ویژه، صحبت از تامین خودروهای زرهی، سلاح و مهمات صحبت است. در این سند آمده است: هدف این است که اولین تحویل در اسرع وقت با مشورت ارتش اوکراین انجام شود.
همچنین گزارش شده است که این کمک "در چارچوب آمادگی اوکراین برای یک ضد حمله" ارسال شده است.
در اوایل آوریل، دولت بلژیک گزارش داد که به دلیل مالیات بر بهره از محل دارایی های مسدود شده روسیه، درآمد "پیش بینی نشده" به میزان 625 میلیون یورو دریافت کرده است.
چگونه می توان هوای شهرها را تمیزتر کرد؟: تجربه بلژیک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2023
بلژیک، میزان بی سابقه ای از دارایی های روسیه را مسدود کرد
بر اساس گزارش وزارت خزانه داری بلژیک، این کشور سرمایه های روسیه را به مبلغ 250 میلیارد یورو مسدود کرده است و در این شاخص در اروپا پیشتاز است.
روسیه از 24 فوریه 2022 عملیات ویژه نظامی در اوکراین را آغاز کرده است. ایالات متحده و اتحادیه اروپا نیز به نوبه خود میلیاردها دلار برای تسلیحات نیروهای مسلح اوکراین اختصاص دادند.
مسکو بارها خاطرنشان کرده است که غرب به دنبال طولانی کردن درگیری است. همانطور که در وزارت دفاع روسیه تاکید شده است، انبارهای دارای مهمات خارجی به اهداف قانونی برای نیروهای هوافضای روسیه در جمهوری همسایه تبدیل خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала