دادگاه عالی پاکستان دستور آزادی فوری عمران خان، نخست وزیر سابق را صادر کرد

© AFP 2023 / Arif AliБывший премьер-министр Пакистана Имран Хан выходит из здания суда суда, 21 марта 2023 года
Бывший премьер-министр Пакистана Имран Хан выходит из здания суда суда, 21 марта 2023 года - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2023
اشتراک
دادگاه عالی پاکستان دستگیری نخست وزیر سابق پاکستان را غیرقانونی اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دادگاه عالی پاکستان دستگیری عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان را غیرقانونی تشخیص داد. دادگاه عالی پاکستان به مقامات دستور داده است که عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان را فورا آزاد کنند.
بازداشت عمران خان، رئیس جمهور در پرونده القادر، توسط دادگاه عالی "غیرقانونی" اعلام شد و به مقامات دستور داده شد "فورا او را آزاد کنند."
علیرغم دستور آزادی عمران خان خبرهای تازه به دست رسیده حاکی از آن است که دادگاه در پاکستان به عمران خان نخست وزیر سابق اجازه نداد به خانه برود، او شب را در مهمانخانه سپری می کند و روز جمعه در دادگاه حاضر می شود.
عمران خان روز سه شنبه توسط اداره ملی گزارشگری (اطلاعات اقتصادی) در پرونده القادر بازداشت شد. بازپرسان می گویند که او به همراه همسرش و رهبران حزبش 5 میلیارد روپیه و ده ها هکتار زمین از شرکت املاک بحریه شهرک مستقر در اسلام آباد در ازای دفاع از این شرکت در یک پرونده پولشویی و توافق بین این شرکت دریافت کرده است. شرکت و رهبری حزب به بودجه دولتی آسیب رساندند. 50 میلیارد روپیه. روز چهارشنبه، دادگاهی در اسلام آباد خان را به مدت هشت روز بازداشت کرد. پلیس پاکستان علاوه بر خان، معاونان تحریک انصاف، فواد چودری و شاه محمود قریشی و همچنین اسد عمر، دبیر کل حزب را بازداشت کرد.
عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2023
عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان بازداشت شد + جزئیات
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала