عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان بازداشت شد + جزئیات

© AP Photo / K.M. Chaudaryعمران خان نخست وزیر سابق پاکستان
عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2023
اشتراک
دادگاهی در پاکستان عمران خان نخست وزیر سابق این کشور را در چارچوب رسیدگی به پرونده بنیاد القادر به مدت 8 روز بازداشت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را شبکه تلویزیونی Dawn منتشر کرده است.
گفته می شود دادگاه همچنین نخست وزیر سابق را به فروش هدایای دریافت شده از سران کشورهای خارجی متهم کرد.
نخست‌وزیر سابق عصر روز سه‌شنبه در مقابل قضات در پاسگاه پلیس اسلام‌آباد حضور یافت و دیرتر این قضات مجوزتشکیل دادگاه را دریافت کردند.
مقامات پاکستان روز سه شنبه اعلام کردند که عمران خان توسط ماموران دفتر ملی گزارش دهی (سازمان اطلاعات اقتصادی) در پرونده القادر دستگیر شده است.
عمران خان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2023
اظهار نظر جالب کارشناس پاکستانی درباره دلایل واقعی دستگیری عمران خان
پیش از این، دفتر ملی گزارش دهی تحقیقاتی را در مورد عمران خان، همسرش و رهبران حزب مخالف تحریک انصاف که به گفته بازپرسان، شرکتی را برای ایجاد دانشگاه القدیر تأسیس کرده و 50 میلیارد روپیه به خزانه دولتی پاکستان آسیب رساندند، آغاز کرد.
یادآور می شود در ماه اکتبر 2022، کمیسیون انتخابات پاکستان، اختیارات پارلمانی و همچنین حق انتخاب و انتصاب در هر دو مجلس قانونگذاری فدرال و منطقه ای این کشور را به مدت پنج سال از او سلب کرد.کمیسیون انتخابات پاکستان چنین تصمیمی را علیه عمران خان را به این دلیل اتخاذ کرد که او را به دلیل فروش 52 اشیای قیمتی نگهداری شده شده در خزانه داری دولتی پاکستان و همچنین مخفی کردن اطلاعات مربوط به هدایایی که شخصاً دریافت کرده بود، مقصر دانست. شهباز شریف، نخست وزیر کنونی، گفته است که عمران خان دارایی های دولتی به ارزش 140 میلیون روپیه پاکستان (بیش از 630000 دلار) را در دبی فروخته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала