- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

حمله موشکی ارتش روسیه به محل استقرار موقت نیروهای مسلح اوکراین + فیلم

© Sputnik / Russian Defence Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر حمله موشکی ارتش روسیه به مرکز استقرار موقت نیروهای مسلح اوکراین + فیلم
حمله موشکی ارتش روسیه به مرکز استقرار موقت نیروهای مسلح اوکراین + فیلم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2023
اشتراک
وادیم آستافیف، رئیس مرکز مطبوعاتی گروه "جنوب" ارتش روسیه اعلام کرد نیروهای موشکی این گروه به محل استقرار موقت نیروهای مسلح اوکراین در منطقه کنستانتینوفکا و انبار مهمات در منطقه کراماتورسک حمله کردند.
به گزارش اسپوتنیک، او گفت:" یگان موشکی گروه نیروهای "جنوب" در راستای عملیاتی سولدارـ باخموت، انبار مهمات تیپ 67 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین در کراماتورسک و نقطه استقرار موقت تیپ 28 مکانیزه دشمن در منطقه کنستانتینوکا را مورد اصابت قرار داد".
توپخانه این گروه به نوبه خود به نقاط تمرکز نیروی انسانی دشمن در مناطق بلایا گورا، آرتیوموقسک، گوراخوفکا و آودیوفکا حمله کرد. علاوه بر این، خدمه سامانه موشکی ضد هوایی "بوک ـ ام 3" Buk منطقه نظامی جنوبی یک موشک هیمارس (HIMARS) را در نزدیکی منطقه آرتیوموقسک سرنگون کردند.
حملات پیشگیرانه روسیه به مواضع ارتش اوکراین در استان زاپاروژیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
حملات پیشگیرانه روسیه به مواضع ارتش اوکراین در استان زاپاروژیه
علاوه بر این، در جریان نبرد ضد آتشبار در نزدیکی روستای الکساندرو-شولتینو، یک اسلحه توپخانه ای 105 میلی متری M119 ساخت آمریکا منهدم شد و در منطقه داریوفکا یک خمپاره 120 میلی متری دشمن منهدم شد.
نیروهای ویژه گروه "جنوب" ارتش روسیه عملیات تعویض نفرات نیروهای اوکراینی را در جهت مارینسکی کشف و پس از آن این عملیات با ضربه تانک ها و توپخانه مختل شد. آستافیف اطلاع داد: "دشمن متحمل خسارات قابل توجهی از نظر نیروی انسانی شد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала