کنگره: ممکن است سازمان سیا ماهیت رسوایی پسر بایدن را برای مرتبط کردن روسیه با آن تحریف کرده باشد

© Photo / Wikipediaمجلس نمایندگان آمریکا
مجلس نمایندگان آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2023
اشتراک
در سند منتشره امروز چهارشنبه آمده است که کمیته قضایی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا به این نتیجه رسیده که سازمان سیا را در تلاش برای وانمود کردن رسوایی لپ تاپ هانتر بایدن پسر رئیس جمهور به عنوان انتشار اطلاعات نادرست از سوی روسیه دست داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس گزارشی که به نامه مقامات اطلاعاتی سابق در حمایت از هانتر بایدن در قضیه لپ‌تاپ گمشده‌اش اشاره می‌کند، سیا یا حداقل یک مامورسیا ممکن است در تلاش ها برای متقاعد کردن به مضای بیانیه مربوطه کمک کرده باشد.
نمایندگان کنگره به شهادت نامه ها از جمله شهادت نامه دیوید کارینز، مامور سابق سیا اشاره می کنند.
نمایندگان کنگره می گویند: "مردم آمریکا سزاوار این هستند که بدانند قضیه لپ تاپ و ایمیل های هانتر بایدن حقیقت داشته است. آنها همیشه واقعی بوده اند."
Сын Джо Байдена Хантер Байден - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2023
وزارت خارجه آمریکا از اظهار نظر درباره نقش بلینکن در پرونده لپ تاپ پسر بایدن خودداری کرد
در ماه مه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفت که مبتکر انتشار نامه‌ مقامات اطلاعاتی سابق در حمایت از پسر هانتر بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در ماجرای لپ‌تاپ گمشده‌اش نبوده است. وی تاکید کرد که در ماجرای نامه و وضعیت لپ تاپ دخالتی نداشته، بلکه روی مسائل دیپلماتیک کار می کند. پیش از این، کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا بیانیه ای صادر کرده بود که ستاد انتخاباتی بایدن در تلاش است تا ماجرای لپ تاپ پسرش را ماست مالی کند. قانونگذاران در ادعاهای خود به شهادت اخیر مایکل مورل، معاون سابق رئیس سیا اشاره کردند که به همراه پنج ده تن دیگر از اعضای جامعه اطلاعاتی ایالات متحده بیانیه ای را امضا کردند مبنی بر اینکه داستان لپ تاپ ظاهراً دارای نشانه هایی حاکی از انتشار "اطلاعات نادرست" از سوی روسیه است.
در اکتبر 2020، نیویورک پست مجموعه‌ای از مطالب را بر اساس مکاتباتی که ظاهراً در لپ‌تاپ هانتر بایدن یافت شده بود، منتشر کرد که در یک تعمیرگاه در دلاور پیدا شده بود. صاحب این کارگاه یک نسخه از هارد دیسک خود را تهیه کرد که به رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و وکیل شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، داده شد. بر اساس گزارش ها، این لپ تاپ بعدا توسط سازمان اف بی آی توقیف شد. بر اساس داده‌های به دست آمده از لپ‌تاپ، ترامپ و حامیانش ادعا کردند که بایدن جونیور در حال لابی‌گری بوده و به شرکای تجاری خود اجازه تماس گرفتن به پدرش را می‌دهد که در آن زمان معاون رئیس‌جمهور بود. با توجه به انتشارات، جمهوری خواهان در کنگره تحقیقاتی را در مورد تجارت خانواده جو بایدن آغاز کردند و درخواست هایی برای ارائه اسناد مورد علاقه قانونگذاران به پسر و برادر او ارسال شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала