وزارت خارجه آمریکا از اظهار نظر درباره نقش بلینکن در پرونده لپ تاپ پسر بایدن خودداری کرد

© AFP 2023 / Democratic National ConventionСын Джо Байдена Хантер Байден
Сын Джо Байдена Хантер Байден - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه درباره نقش بلینکن در تلاش برای مخفی نگه داشتن موضوع لپ‌تاپ پسر بایدن اظهار نظری نکرد.
به گزارش اسپوتنیک، ودانت پاتل، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، از اظهار نظر در مورد اطلاعات منتشر شده توسط کمیته قضایی مجلس نمایندگان مبنی بر دست داشتن آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه در تلاش های اطرافیان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، برای "خفه کردن" داستان لپ تاپ پسرش هانتر، خودداری کرد.
پاتل روز جمعه در یک نشست خبری گفت: این موضوع به کار وزارت خارجه مربوط نمی شود و ربطی به سیاست خارجی آمریکا ندارد، بنابراین من چیزی برای گفتن ندارم. این هفته، کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا بیانیه ای منتشر کرد مبنی بر اینکه کمپین بایدن در تلاش است ماجرا را با لپ تاپ پسرش را حل و فصل کند. قانونگذاران در ادعاهای خود به شهادت اخیر مایکل مورل، معاون سابق رئیس سیا، استناد می کنند که به همراه پنج ده تن دیگر از اعضای جامعه اطلاعاتی ایالات متحده بیانیه ای را امضا کردند مبنی بر اینکه داستان لپ تاپ ظاهراً دارای نشانه هایی از "پخش اطلاعات نادرست" به رهبری روسیه است. مورل به طور مشخص اشاره کرد که در اکتبر 2020، بلینکن، که در آن زمان به عنوان دستیار ارشد کمپین ریاست جمهوری بایدن کار می کرد، برای گفتگو در مورد وضعیتی که بایدن در آن قرار گرفت، تماس گرفت.
در اکتبر 2020، نیویورک پست مجموعه‌ای از مطالب را بر اساس مکاتباتی که ظاهراً در لپ‌تاپ هانتر بایدن یافت شده بود، منتشر کرد که در یک مجوعه تعمییر و سرویس در ایالت دیلاور پیدا شده بود. صاحب این کارگاه یک نسخه از هارد دیسک خود را تهیه کرد که به رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و وکیل شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، تحویل داده بود. این لپ‌تاپ بعداً توسط اف‌بی‌آی ضبط شد. بر اساس داده‌های به دست آمده از لپ‌تاپ، ترامپ و حامیانش ادعا کردند که بایدن جوان در حال لابی‌گری بوده و به شرکای تجاریش اجازه میداده که به این شکل با پدر او در ارتباط باشند که در آن زمان معاون رئیس‌ جمهور بود. با توجه به انتشارات، جمهوری خواهان در کنگره تحقیقاتی را در مورد تجارت خانواده جو بایدن آغاز کردند، درخواست هایی برای ارائه اسناد مورد علاقه قانونگذاران به پسر و برادر او ارسال شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала