وزیر کشور ترکیه، آمریکا را به تلاش برای مداخله در انتخابات متهم کرد

© AP Photo / Ahmet BolatТурецкий министр внутренних дел Сулейман Сойлу
Турецкий министр внутренних дел Сулейман Сойлу - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2023
اشتراک
وزیر کشور ترکیه گفت: :هدف از تحریکات خبری مطبوعات غربی در مورد انتخابات آتی ترکیه اجرای طرح آمریکاست.
به گزارش اسپوتنیک، "سلیمان سویلو" پیشتر آمریکا را به تلاش برای ایجاد یک کشور تروریستی در نزدیکی مرزهای ترکیه متهم کرده بود. پس از حمله تروریستی سال گذشته در استانبول، وی گفت که آنکارا تسلیت واشنگتن را نمی پذیرد. او هفته گذشته در دیدار با جوانان ترک گفت که ایالات متحده "همچنان آبروی خود را از دست می دهد"، همه جهان "از آمریکا متنفرند" و اروپا "پیاده نظام" ایالات متحده است.
روز چهارشنبه روزنامه "ینی آکیت" به نقل از سویلو نوشت:" طرح ایالات متحده به طور فعال در حال تقویت است. دلیل دخالت مطبوعات غربی اجرای طرح آمریکاست".

به گفته وزیر کشور ترکیه، غرب پس از سال 1960 در نظام سیاسی ترکیه نفوذ کرد، اما رئیس جمهور فعلی طیب اردوغان توانست از شر آن خلاص شود.

وی ادامه داد:" اکنون غرب شروع به ارائه دیدگاه خود در مورد ترکیه کرده است. از لحظه ای که ما در انتخابات 2023 پیروز شویم، یک قرن ثبات آغاز خواهد شد. آن را خواهید دید. هیچ انتخاباتی وجود ندارد که سفیر آمریکا نخواهد آن را کنترل کند".
سویلو خاطرنشان کرد که در غرب، استدلال می کنند که ترجیحات ژئوپلیتیکی آنکارا با منافع آن مطابقت ندارد، اما نتیجه این است که آنکارا "حکمیت آمریکا را نپذیرفت."
وی تاکید کرد:"صد و چهار سال است که سعی می کنند انتقام این را بگیرند. همه از همه چیز باخبرند".
آمریکا: ایران به خریداری هواپیما، تانک و اس 400 از روسیه علاقمند است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2023
دست رد ترکیه به آمریکا در خصوص ارسال سامانه اس-400 روسی به اوکراین
انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه قرار است در 14 ماه مه برگزار شود. رقیب اصلی رئیس جمهور فعلی طیب اردوغان - کاندیدای "ائتلاف جمهوری خواه"، کاندیدای واحد از "ائتلاف خلق" مخالف، کمال قلیچداراوغلو است. محرم اینجه، رهبر حزب مملکت و سینان اوگان، نامزد ائتلاف آتا نیز در این انتخابات شرکت می کنند. اگر هیچ نامزدی 50 درصد آرا را به دست نیاورد، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری باید در 28 می برگزار شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала