نگاه ویژه اسپوتنیک

اظهار نظر کارشناس روس پیرامون نشست چهارجانبه وزرای روسیه، ایران، ترکیه و سوریه

© Sputnik / Ministry of Foreign Affairs of Russia /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров и министр иностранных дел Турции Мевлют Чавушоглу во время встречи в Москве
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров и министр иностранных дел Турции Мевлют Чавушоглу  во время встречи в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2023
اشتراک
کارشناس روس بیان کرد که نشست امروز ثمره تلاش روسیه برای گسترش نفوذ خود در منطقه و در کل جهان بود.
به گزارش اسپوتنیک، ویتالی دانیلوف، مدیر مرکز تحلیل کاربردی تحولات بین المللی دانشگاه دوستی مردم روسیه، دکترای علوم تاریخ، دانشیار گروه تئوری و تاریخ بین الملل دانشگاه دوستی مردم روسیه پیرامون دیدار وزرای خارجه روسیه، سوریه، ترکیه و ایران در مسکو بیان کرد:
نشست امروز ثمره تلاش روسیه برای گسترش نفوذ خود در منطقه و در کل جهان بود. در واقع ما بالاخره در رویارویی با غرب در جهت سوریه پیروز شدیم و ابتکار عمل در حال حاضر منحصراً متعلق به مسکو است. بنابراین، کرملین نه تنها اسد و قدرت او را در کشور نجات داد، بلکه نقش ژئوپلیتیکی خود را در منطقه تثبیت کرد و به جهان عرب، نخبگان خاورمیانه و پادشاهی‌های خاورمیانه نشان داد که به جز ایالات متحده و بریتانیا، کسی را دارند که در توسعه تمدنی خود به او تکیه کنند. این ضربه محکمی برای واشنگتن است و به همین دلیل آمریکا تصمیم گرفت تا بودجه ارتش آزاد سوریه را افزایش دهد تا عملیات علیه یگان های بشار اسد تشدید شود.
اردوغان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2023
اردوغان قصد دارد بعد از انتخابات، موضوع قانون اساسی جدید را مطرح کند
اما نکته بسیار قابل توجهی در اینجا وجود دارد که مسکو در این نشست قبل از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه سعی در تثبیت آن داشت. ما در مورد تجمیع تلاش‌های نیروهای مسلح و سرویس‌های اطلاعاتی سوریه و ترکیه برای کنترل تقریباً 950 کیلومتر از مرز بین کشورها صحبت می‌کنیم. در این زمینه، وجود ارتش آزاد سوریه مشکل ساز خواهد شد. کار در سطح نخبگان پیش می رود و بنابراین حتی اگر اردوغان رهبر نشود، توافق ها رعایت می شود، صرف نظر از اینکه چه کسی به قدرت برسد، زیرا این در چارچوب منافع ملی کشورها خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала