اردوغان قصد دارد بعد از انتخابات، موضوع قانون اساسی جدید را مطرح کند

اردوغان
اردوغان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2023
اشتراک
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که پس از انتخابات 14 می در این کشور قصد دارد موضوع قانون اساسی جدید این کشور را دوباره مطرح کند.
به گزارش اسپوتنیک، اردوغان روز چهارشنبه در مراسمی به مناسبت صد و پنجاه و پنجمین سالگرد تاسیس شورای دولتی در آنکارا گفت: "ما می خواهیم ترکیه دارای قانون اساسی باشد که با اراده مردم تدوین شده است. این مهم ترین هدف چشم انداز ما برای قرن ترکیه خواهد بود. بعد از انتخابات این موضوع را در دستور کار قرار خواهیم داد".
انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه قرار است در 14 ماه می برگزار شود. رقیب اصلی رئیس جمهور فعلی طیب اردوغان کاندیدای "ائتلاف جمهوری خواه"، کاندیدای واحد از "ائتلاف خلق" مخالف، کمال قلیچداراوغلو است. محرم اینجه، رهبر حزب مملکت و سینان اوگان، نامزد ائتلاف آتا نیز در این انتخابات شرکت می کنند. دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در صورتی که هیچ نامزدی 50 درصد آرا را کسب نکند، قرار است 28 می برگزار شود.
اردوغان پیشتر گفته بود که ترکیه به قانون اساسی جدیدی نیاز دارد که کلید توسعه بیشتر این کشور خواهد بود و آماده سازی نسخه جدید قانون اساسی ادامه دارد. رهبر ترکیه از تمامی نیروهای سیاسی این کشور خواست تا فعالانه در تدوین پیش نویس قانون اساسی جدید شرکت کنند. اردوغان خاطرنشان کرد که قانون اساسی فعلی ترکیه در سال 1982 تصویب شد و با وجود اصلاحات متعدد، دیگر پاسخگوی چالش های زمان ما نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала