واکنش مسکو به اظهارات کی یف درمورد حضور رهبران کشورهای مشترک المنافع در مسکو

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که رژیم کی یف جامعه اوکراین را نه تنها در آزار و شکنجه و جداسازی نازی ها، بلکه در فعالیت های تروریستی درگیر می کند.
به گزارش اسپوتنیک، "ماریا زاخارووا" روز سه شنبه به اظهارات وزارت خارجه اوکراین که از حضور رهبران کشورهای مستقل مشترک المنافع که در مراسم رژه پیروزی در مسکو به مناسبت هفتاد و هشتمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم، خشمگین شده بود، واکنش نشان داد.
رهبران ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان برای برگزاری این جشن وارد پایتخت روسیه شدند.
زاخارووا در کانال تلگرامی خود نوشت:" اول از همه، فراموش کردند که از نازی ها بپرسند. ثانیاً از "اخلاق" صحبت کنیم. آژانس دولتی خبری اوکراین تصمیم گرفت از خوانندگان خود بپرسد که ترجیح می دهند کدام یک از مجریان مشهور تلویزیونی، خبرنگاران نظامی و رهبران افکار عمومی در روسیه را پس از داریا دوگینا، ولادلن تاتارسکی و زاخار پریلپین، در لیست اقدام برای ترور ببینند. در این لیست نام ولادیمیر سولوویف، مارگاریتا سیمونیان، آنتون کراسوفسکی، دیمیتری کیسلف، سرگئی مردان و سمیون پگوف به چشم می خورد. این یک چرخ و فلک خونین است که هر روز در کی یف دیده می شود".
او خاطرنشان کرد که حدود 50 هزار نفر در رای گیری پیشنهادی این خبرگزاری شرکت کرده اند.
نماینده وزارت امور خارجه یادآور شد که چگونه "فهرست های تحت تعقیب" از دشمنان در رایش سوم از جمله شخصیت های فرهنگی و هنری، دانشمندان و سیاستمداران تهیه می شد که در وهله اول باید حذف می شدند.
وی تاکید کرد:" رژیم کی یف از این هم فراتر رفت: تمام جامعه را نه فقط در آزار و شکنجه و جداسازی نازی ها، بلکه مستقیماً در فعالیت های تروریستی درگیر کرد. دانش آموز از استاد خود پیشی گرفته است".
Президент РФ В. Путин и председатель правительства М. Мишустин на параде Победы в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2023
سخنرانی پوتین در مراسم رژه روز پیروزی در میدان سرخ مسکو
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала