ناتو: کمک های نظامی "بی سابقه ای" به اوکراین ارائه شده است

© AFP 2023 / Thierry CharlierГенсек альянса Йенс Столтенберг во время выступления в Брюсселе
Генсек альянса Йенс Столтенберг во время выступления в Брюсселе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2023
اشتراک
دبیرکل ناتو گفت که از زمستان، این ائتلاف و شرکای آن کمک های نظامی بی سابقه ای به اوکراین ارائه کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، "ینس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو در مصاحبه با واشنگتن پست گفت:" از زمستان، عرضه بی سابقه سلاح و مهمات جدید، قطعات یدکی و آموزش های لازم برای نیروهای اوکراینی صورت گرفته است".
به گفته دبیرکل نلتو، این ائتلاف و شرکایش بیش از 9 تیپ را در زمستان امسال آموزش داده اند که اکنون "کاملاً تجهیز و آماده" شده اند.
دنیس شمیحال، نخست وزیر اوکراین در اوایل آوریل گفت که ضدحمله اوکراین ممکن است در تابستان آغاز شود. او بعداً گفت که این حمله "به زودی" آغاز خواهد شد. کارشناسان خاطرنشان کردند که نمی توان اظهارات متناقض کی یف و واشنگتن را باور کرد: این می تواند بخشی از یک کمپین اطلاعاتی نادرست باشد.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
آمریکا از کمک نظامی بلندمدت به اوکراین خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2023
آمریکا از کمک نظامی بلندمدت به اوکراین خبر داد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала