بلینکن: کی یف تمام سلاح های لازم برای موفقیت در ضد حمله را دریافت کرده است

© AP Photo / Carlos Barriaآنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد، اوکراین تمام تسلیحاتی که برای موفقیت در حملات متقابل نیاز دارد را از غرب دریافت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در کنفرانس خبری مشترک به جیمز کلورلی وزیر امور خارجه بریتانیا اعلام کرد:" همانطور که بارها گفته ام، این موضوع فقط در مورد تسلیحات نیست، بلکه در مورد آموزش نیروهای نظامی نیز هست تا اوکراین ها بتوانند از سیستمهایی که ما عرضه کردیم به درستی استفاده کنند. البته بسیار مهم است که آنها برنامه های درستی داشته باشند. به تخمین خود من، آنها همه چیز را در همه این زمینه ها برای ادامه موفقیت دارند".
اوایل روز سه‌شنبه، مقامات ایالات متحده یک بسته کمک نظامی جدید 1.2 میلیارد دلاری را به اوکراین اعلان نمود که شامل "سیستم‌ها و مهمات دفاع هوایی اضافی"، "تجهیزات برای ادغام پرتابگرها، موشک‌ها و ایستگاه‌های رادار غربی با سامانه‌های دفاع هوایی اوکراین" و "مهمات برای اقدامات دفاعی"، سامانه‌های هوایی بدون سرنشین و گلوله‌های توپخانه 155 میلی‌متری است. این تسلیحات توسط طرف آمریکایی از سازندگان یا شرکا خریداری شده و برای تقویت پدافند هوایی این کشور و رفع نیاز به مهمات توپخانه ای به اوکراین منتقل خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала