استکهلم: برنامه‌ای برای ارسال جنگنده به اوکراین نداریم

© Photo / Stefan Linsانفجار شدید در مرکز شهر لینشوپینگ سوئد
انفجار شدید در مرکز شهر لینشوپینگ سوئد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2023
اشتراک
وزیر دفاع سوئد اعلام کرد، کشورش برنامه ای برای ارسال چنگنده های خود به اوکراین در دست ندارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "اینتل ریپابلیک"، "پل جانسون" وزیر دفاع سوئد روز سه شنبه اعلام کرد که استکهلم هیچ برنامه ای برای ارسال جت های جنگنده به کی یف ندارد، زیرا آنها "هیچ چیز اضافی" ندارند.
وزیر دفاع سوئد اضافه کرد که کمک به اوکراین اکنون عمدتاً شامل آموزش و همچنین نگهداری و پشتیبانی تجهیزاتی است که قبلاً ارسال شده است.
این در حالیست که نخست وزیر سوئد پیشتر حمایت از اوکراین را از مهمترین اولویت های این کشور در دوره ریاست بر اتحادیه اروپا دانسته بود.
"اولف کریسترسون" نخست وزیر سوئد در این باره گفته بود که اولویت اصلی در دستور کار ریاست این کشور بر اتحادیه اروپا، حمایت از اوکراین در برابر روسیه است.
نخست وزیر سوئد تاکید کرده بود که اولویت اصلی اوکراین است تا کار به نحوی ادامه یابد که اطمینان حاصل شود که اتحادیه اروپا از نظر حمایت از اوکراین، از نظر تحریم ها علیه روسیه، از نظر نظامی، اقتصادی و سیاسی متحد باقی می ماند.
این مقام سوئدی، پیروزی اوکراین در این جنگ را برای سایر کشورها نیز دارای اهمیت حیاتی دانسته و گفته بود که اتحاد در اروپا و اتحاد میان اروپا و ایالات متحده مهمترین موضوع در دوران ریاست این کشور بر اتحادیه اروپا است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала