ارسال موشک های دوربرد بریتانیا به اوکراین

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniلندن
لندن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2023
اشتراک
وزارت دفاع بریتانیا از کشورهای اروپای شمالی خواستار دریافت پاسخ در خصوص ارائه قابلیت‌های حمله با برد تا 300 کیلومتر یا حدود 200 مایل شد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه "واشنگتن پست" با استناد به سندی که صندوق بین المللی حمایت از اوکراین منتشر کرده است می نویسد که انگلیس ظاهرا در حال آماده شدن برای ارسال موشک های دوربرد به اوکراین است.
وزارت دفاع بریتانیا صندوق بین المللی حمایت از اوکراین را اداره می کند. کشورهای شمال اروپا در این صندوق عضویت دارند.
در اعلامیه تدارکاتی که توسط صندوق بین‌المللی اوکراین در 2 مه منتشر شد، وزارت دفاع بریتانیا خواستار "ابراز تمایل" در خصوص ارائه قابلیت‌های حمله با برد تا 300 کیلومتر یا حدود 200 مایل شد که پاسخ ها می بایست طی سه روز ارسال بشوند.
به گزارش نشریه نامبرده، یک مقام انگلیسی گفت که هنوز تصمیم نهایی در این رابطه اتخاذ نشده است، اما او از تایید نوع، زمان یا تعداد سلاح های مورد بحث خودداری کرد. ویژگی‌ها و قابلیت‌های درخواستی با موشک‌های کروز "طوفان سایه" بریتانیا مطابقت دارد.
بمب هوایی برنامه ریزی شونده روسیه  اوپاب-1500 ب-اِ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
خنثی شدن نقشه های ضد حمله اوکراین توسط جدیدترین تسلیحات روسی
این نشریه همچنین با استناد به اسناد فاش شده پنتاگون گزارش داد که قبلاً برنامه‌های بریتانیا برای ارسال تعداد نامشخص موشک "طوفان سایه" به اوکراین همراه با کارمندان انگلیسی برای کمک در هدایت آن ها را تأیید کرده بود.
فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود.سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала