- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

خنثی شدن نقشه های ضد حمله اوکراین توسط جدیدترین تسلیحات روسی

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر بمب هوایی برنامه ریزی شونده روسیه " اوپاب-1500 ب-اِ
بمب هوایی برنامه ریزی شونده روسیه  اوپاب-1500 ب-اِ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2023
اشتراک
رسانه: بمب‌های برنامه‌ریزی‌شونده روسیه، طرح‌های اوکراین برای ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین را خنثی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جو بارنز و رولاند اولیفانت، ستون‌نویسان تلگراف در مقاله ای به این نکته توجه نشان دادند که بمب‌های برنامه‌ریزی‌شونده روسیه، کی‌یف را مجبور کرد تا در برنامه‌های ضد حمله‌ای خود تجدیدنظر کند.
مقامات اوکراینی تخمین می زنند که ارتش روسیه حداقل 20 بمب از این نوع را در روز پرتاب می کند.
در حالی که جهان در انتظار یک ضد حمله نیروهای اوکراین هستند، تحلیلگران اوکراینی و غربی به گمانی زنی دست زده و می گویند که استفاده از این سلاح می تواند کی‌یف را وادار کند تا در آخرین لحظه تغییراتی در برنامه ریزی عملیاتی خود وارد کند.
روزنامه‌نگاران به نظر یوری ایگنات، مشاور فرماندهی نیروی هوایی اوکراین استناد کردند که در مصاحبه‌ای گفت که بمب‌های برنامه‌ریزی‌شونده "تهدیدی بسیار جدی" به حساب می آید.
وزارت خارجه روسیه و کرملین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2023
هشدار مسکو به کی یف و غرب در مورد عواقب غم انگیز ضد حمله اوکراین
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع تغییری نکرد و پیشرفتی حاصل نشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала