واکنش تند کرملین به سخنان رئیس اطلاعات اوکراین درباره قتل روس‌ها در هر کجای جهان

© Sputnik / Alexander Vilfکرملین مسکو
کرملین مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2023
اشتراک
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه: سخنان کریل بودانوف، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین درباره آمادگی برای کشتن روس‌ها در هر نقطه از جهان، سخنانی زشت و وقیحانه است.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه، سخنان کریل بودانوف، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین درباره آمادگی برای کشتن روس‌ها در هر نقطه از جهان را سخنانی زشت و وقیحانه نامید.
وی در ادامه گفت: "اولا این سخنان واقعاً زشت و وحشیانه است. دوما گفته های بودانوف تأیید مستقیمی است بر این که رژیم کی یف فقط از فعالیت های تروریستی حمایت نمی کند، بلکه سازمان دهنده مستقیم آنهاست."
پسکوف افزود: " این هم یک ویژگی مهم دیگر رژیم کی‌یف. ما شدیداً چنین اظهاراتی را محکوم می کنیم. ما سرویس های ویژه ای داریم که هر کاری که لازم باشد را در واکنش به چنین اظهاراتی انجام می دهند. هیچ کس نباید در این مورد تردید داشته باشد.
علاوه بر این، مسکو از نزدیک واکنش پایتخت های اروپایی و به ویژه واشنگتن نسبت به این گفته ها را زیر نظر خواهد داشت.
تصور این که چنین اظهارات تروریستی کی‌یف محکوم نشوند، بسیار دشوار است. بنابراین، امروز ما منتظر خواهیم ماند تا ببینیم اروپا و واشنگتن چطور این گفته ها را محکوم خواهند کرد.
سخنان بودانوف بار دیگر صحت تصمیم رئیس جمهور روسیه برای آغاز عملیات نظامی ویژه را مورد تایید قرار می دهد".
وزارت خارجه  روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2022
مسکو سازمان ملل را به عدم واکنش کافی به اعدام اسیران روس در اوکراین متهم کرد
گفتنی است، روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع تغییری نکرد و پیشرفتی حاصل نشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала