مسکو سازمان ملل را به عدم واکنش کافی به اعدام اسیران روس در اوکراین متهم کرد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه  روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2022
اشتراک
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، سازمان ملل را متهم کرد که از ارزیابی ویدئوی تیرباران اسیران روس توسط نیروهای مسلح اوکراین اجتناب کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه در کانال تلگرام شخصی خود سازمان ملل را به واکنش ناکافی متهم کرده و نوشت نمایندگان سازمان ملل در ارزیابی حقوقی اعدام اسرای جنگی روس توسط نیروهای مسلح اوکراین در منطقه دونباس واقعیات را نادیده گرفته و به جای اظهارات مشخص در پشت عبارات کلی پنهان می شوند.
زاخارووا یادآور شد که همین نمایندگان سازمان ملل، هنگام ارزیابی اتهامات طرف اوکراینی در مورد صحنه سازی در بوچا، مفصل تر، مشخص تر و فعال تر بودند.
سربازان روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.11.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
نیویورک تایمز درستی فیلم های محل اعدام اسیران روسی را تایید کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نوشت "در این حالت آنها پشت عبارات کلی پنهان شده اند و از ارزیابی واقعیات اجتناب می کنند، دیگر نباید اینگونه باشد! در مورد ویاگرا، همانطور که همه ما به یاد داریم، آنها از صمیم قلب گزارش دادند، اگرچه، همانطور که معلوم شد، آنها هیچ داده یا اختیاری برای جمع آوری اطلاعات در این زمینه نداشتند."
پیشتر فرحان حق معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفته بود که اعدام اسرای جنگی روس در منطقه ماکییوکا جنایت جنگی نیروهای مسلح اوکراین است که مانند هر مورد دیگر نقض حقوق بشر باید به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.
روز 18 نوامبر، ویدئوی حاوی تصاویر اجساد سربازان روسیه که توسط سربازان اوکراین تیرباران شده بودند، در فضای مجازی پخش شد. یکی از ویدئوها اجساد روس‌هایی را نشان می‌دهد که بنا بر گزارش‌ها اسیر گردیده و بعداً توسط نظامیان ارتش اوکراین تیرباران شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала