رسانه: جاه طلبی های سیاسی لهستان درگیری های جدیدی را در اروپا برانگیخت

© AP Photo / Czarek Sokolowskiزلنسکی به لهستان درازای کمک علیه روسیه وعده دادن خاک داده است
زلنسکی به لهستان درازای کمک علیه روسیه وعده دادن خاک داده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2023
اشتراک
نشریه InfoBrics می نویسد، نزدیک شدن اوکراین و لهستان و تلاش های این ورشو برای دریافت غرامت جنگی از آلمان، اتحادیه اروپا را با یک انشعاب و رویارویی جدی تهدید می کند.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه در مقاله ای عنوان کرد:" "در قلب اروپا، خصومت میان آلمان و لهستان وجود دارد. ورشو یک کمپین قانونی علیه برلین به راه انداخته و خواستار غرامت زمان جنگ جهانی دوم شده است. لفاظی های ناخوشایند در مورد نقش مهم آلمان در اتحادیه اروپا بخشی از این دشمنی شده است. تنش‌ها از شکاف‌های تاریخی ناشی می‌شوند، اما پیامدهای ژئوپلیتیکی عمیقی نیز دارند".
این نشریه یادآوری می کند که در سال 2021 ساخت خط لوله گاز نورد استریم 2 به پایان رسید؛ جایی که ایالات متحده، لهستان و اوکراین از همان ابتدا با آن مخالفت کردند. در عین حال، آلمان و دیگر قدرت های بزرگ اتحادیه اروپا هرگز نمی خواستند به دشمن روسیه تبدیل شوند؛ به این دلیل که همکاری با مسکو در زمینه انرژی همیشه یک موضوع استراتژیک بوده است.
این مقاله اشاره می‌کند که این مشکل انرژی و همچنین یارانه‌های زیست‌محیطی آمریکا که عملاً صنعت اروپا را نابود می‌کند، به زنگ خطری برای بسیاری از رهبران اروپایی تبدیل شده است.
در مقابل این پس زمینه، ورشو مدتهاست رویای تبدیل شدن به دژ اصلی حضور نظامی ایالات متحده در اروپای شرقی را در سر می پروراند. و درگیری کنونی در اوکراین کاملاً با چنین آرزوهایی سازگار است. یکی دیگر از شواهد را می توان حرکت های خاص اوکراینی-لهستانی به سمت ایجاد یک کنفدراسیون نامید. جایی که این اوایح به شهروندان این دو کشور شرایط متقابلی را می بخشد.
در این صورت، اتحاد نوپای لهستان و اوکراین می تواند به معنای انتقال مرکز ثقل ژئوپلیتیک اتحادیه اروپا که اکنون در فرانسه و آلمان مستقر است، به سوی شرق باشد. اما این تهدیدی برای ضربه زدن به استقلال استراتژیک اروپا است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала