رسانه: غرب معتقد است که حمله کی یف به گفتگو با روسیه کمک خواهد کرد

ناتو
ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2023
اشتراک
وال استریت ژورنال به نقل از مقامات اروپایی و آمریکایی می نویسد، در غرب، معتقدند که حمله متقابل احتمالی نیروهای مسلح اوکراین می تواند راه را برای مذاکره با روسیه تا پایان سال هموار کند.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه خاطرنشان می کند که آمادگی برای "تشویق" گفتگوها و جستجوی نقش چین در آنها نشان دهنده تغییر تفکر در غرب، به ویژه ایالات متحده است که نسبت به هرگونه دخالت پکن بدبین بوده است.
در این مطلب می آید:" این رویکرد مبتنی بر این باور است که هیچ یک از طرفین قادر به ادامه جنگ به طور نامحدود نیست و تمایل پکن برای ایفای نقش در مذاکرات صلح بین‌المللی باید مورد آزمایش قرار گیرد".
به گفته مقامات اروپایی، شورای امنیت ملی ایالات متحده طرفدار مذاکرات میان روسیه و اوکراین است، در حالی که وزارت امور خارجه و سیا بیشتر "شک" داشته و چشم به ضد حمله کی یف دارند. مقامات فرانسوی و آلمانی می گویند که کاخ سفید پس از موفقیت مورد انتظار ضد حمله اوکراین، سعی خواهد کرد مذاکرات را تسهیل کند.
دنیس شمیحال، نخست وزیر اوکراین در اوایل آوریل گفت که ضدحمله اوکراین ممکن است در تابستان آغاز شود. او بعداً گفت که این حمله "به زودی" آغاز خواهد شد. کارشناسان خاطرنشان کردند که نمی توان اظهارات متناقض کی یف و واشنگتن را باور کرد: "این می تواند بخشی از یک کمپین نشر اطلاعات نادرست باشد".
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامیده است. وی خاطرنشان کرد که این عملیات ویژه یک اقدام اجباری بود، روسیه "هیچ فرصتی برای انجام این کار باقی نگذاشت، خطرات امنیتی به گونه‌ای ایجاد شد که امکان واکنش با ابزارهای دیگر غیرممکن بود." به گفته وی، روسیه 30 سال است که تلاش می کند تا با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا به توافق برسد، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ های بدبینانه و یا تلاش برای فشار و باج خواهی مواجه شد، در حالی که این ائتلاف علیرغم اعتراض مسکو، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به مرزهای روسیه است.
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف در سطح قانونگذاری آنها را ممنوع کرده است. ولادیمیر زلنسکی پیشتر در G20 گفته بود که "مینسک-3 وجود نخواهد داشت." دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت که چنین سخنانی "کاملاً موید" موضع کی یف در مورد عدم تمایل به مذاکره است.
پیش از این، کرملین اعلام کرد که هیچ پیش نیازی برای انتقال وضعیت اوکراین به یک مسیر صلح آمیز وجود ندارد، اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات ویژه است، در حال حاضر این تنها با ابزار نظامی امکان پذیر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала