ایالات متحده مصمم به ایجاد مزاحمت برای ائتلاف راهبردی نظامی روسیه و چین است

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Председатель объединённого комитета начальников штабов, генерал Марк Милли
Председатель объединённого комитета начальников штабов, генерал Марк Милли - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2023
اشتراک
میلی رئیس ستاد کل ارتش آمریکا خبر از اراده ایالات متحده برای ایجاد مزاحمت برای ائتلاف نظامی روسیه و چین داد.
به گزارش اسپوتنیک، مارک میلی رئیس کمیته روسای ستادهای نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که واشنگتن هر کاری را صورت خواهد داد تا برای ائتلاف نظامی راهبردی روسیه و چین مزاحمت ایجاد کند.
وی در مصاحبه با مجله Foreign Affairs اعلام کرد: "در راستای منافع ایالات متحده آمریکا نیست که تشکیل ائتلاف نظامی راهبردی روسیه و چین را ببینید و ما هرکار ممکنی را صورت خواهیم داد تا مطمئن شویم که این امر صورت نخواهد پذیرفت".
میلی اعتراف کرد که واشنگتن مدارک نزدیکی مسکو و چین را می بیند و مصمم است تا اجازه اتحاد "راهبردی، سیاسی و نظامی " علیه ایالات متحده را ندهد.
آنطور که میلی اذعان کرد، بر خلاف دوره جنگ سرد، زمانی که تقابل ایالات متحده ن شوروی صورت می گرفت، هم اکنون در دنیا سه "قدرت بزرگ" وجود دارند که وی آنها را ایالات متحده آمریکا، روسیه و چین می داند.
این مقام ارشد نظامی آمریکایی افزود: "همگی پتانسیل قدرت ذاتی را در جمعیت، اقتصاد و البته در حوزه نظامی خود، دارند". هر سه زرادخانه قابل توجه هسته ای دارند".
بنا بر ارزیابی این ژنرال، چنین "جهان سه قطبی" به مراتب برای رهبری سخت تر می باشد.
در چین توضیح دادند که پوتین و شی جین پینگ چگونه جهان را تغییر می دهند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2023
پوتین اعلام کرد که با رهبر چین در خصوص تبادل اطلاعات تجهیزات پیشرفته به توافق رسیده است
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала