مامور سابق اطلاعات آمریکا: پایان جهان تک قطبی فرا رسیده است

скотт риттер
скотт риттер - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2023
اشتراک
اسکات ریترافسر سابق اطلاعات تفنگداران دریایی آمریکا: پایان جهان تک قطبی فرا رسیده است، چگونگی آینده آن به آمریکا و روسیه بستگی دارد.
به گزارش اسپوتنیک، اسکات ریتر، افسر سابق اطلاعات تفنگداران دریایی آمریکا میگوید به گفته بازرس سابق سازمان ملل برای نظارت بر امحای تسلیحات هسته‌ای در عراق : پایان جهان تک قطبی فرا رسیده است، اینکه آیا این جهان دوقطبی یا چندقطبی خواهد بود، به اقدامات ایالات متحده و روسیه و اتحادهای اقتصادی که امروز در حال شکل‌گیری است بستگی دارد.
اسکات ریتر در مراسم معرفی کتاب خود در سنت پترزبورگ گفت: "اکنون نیازی به پیش بینی چگونگی پایان جهان تک قطبی نیست، و به نظر من کاملاً آشکار است. ایالات متحده واقعاً دیگر یک هژمون جهانی نیست.
وی ابراز عقیده کرد که توسعه بیشتر رویدادها به اتحادیه های اقتصادی کشورها بستگی دارد که امروز در حال شکل گیری است. " این اتحادیه کشورهای بریکس است که آرژانتین، ایران، مصر، عربستان سعودی در آن تلاش می کنند. کره جنوبی، استرالیا، کشورهای ناتو آیا آنها می توانند اتحادیه خود را ایجاد کنند؟"
به نظر او، اگر چنین اتحادی شکل بگیرد، آن وقت "دنیای دوقطبی خواهیم داشت". "در این مورد، ما درگیر جنگ سرد دیگری هستیم. آیا این اتحاد جدید کشورهایی که در مدار ایالات متحده قرار دارند قادر به مذاکره با برجام خواهد بود؟ آیا ما در همان مسیری قرار خواهیم گرفت که در زمان امضای منشور سازمان ملل متحد بلافاصله پس از جنگ جهانی دوم قرار گرفتیم؟
اسکات ریتر به این نتیجه رسید که جهان نیز می تواند چند قطبی باشد. آیا ایالات متحده می تواند با این واقعیت کنار بیاید که آنها دیگر در راس میز نیستند؟ بله، در واقع ایالات متحده به روسیه و چین توهین کرده است. آیا روسیه و چیندو قدرت جدید خواهند توانست آمریکا را ببخشند که با آنها احساس برابری کند؟
امریکا و خاورمیانه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2023
رسانه: افول " عصر آمریکایی" از خاورمیانه آغاز می شود
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала