کاخ سفید : اوکراین همه چیز مورد نیاز خود را برای یک ضد حمله در هفته های آینده دارد

© AP Photo / Susan Walshجان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا
جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2023
اشتراک
جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که ایالات متحده تمام ابزارهای لازم برای انجام ضد حمله در هفته ها و ماه های آینده را در اختیار اوکراین قرار داده است.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که ایالات متحده تمام ابزارهای لازم برای انجام ضد حمله در هفته ها و ماه های آینده را در اختیار اوکراین قرار داده است.

کربی در اظهاراتی در شبکه "سی ان ان" گفت: "اوکراین همه چیز لازم را برای انجام یک ضد حمله در هفته ها و ماه های آینده در اختیار دارد."
او گفت که قصد افشای اطلاعات در مورد برنامه ریزی ضد حمله اوکراین را ندارد. وی تاکید کرد: فرمانده کل، رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی است و این به او بستگی دارد که تصمیم بگیرد نیروهای مسلح او در کجا و تحت چه شرایطی مستقر شوند. کربی با یادآوری کمک نظامی 300 میلیون دلاری دیگر تاکید کرد: می‌توانم بگویم صرف نظر از اینکه در کجا، چه زمانی و از چه واحدهایی برای حمله در داخل کشورش استفاده می‌کند، تقریباً همه چیز لازم را برای انجام آن در هفته‌ها و ماه‌های آینده دارد.

سخنگوی کاخ سفید گفت: "اوکراین 98 درصد از همه چیزهایی که نیروهایش برای انجام عملیات تهاجمی در بهار، در هفته ها و ماه های آینده نیاز دارند، در اختیار دارد."

در عین حال، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در خصوص موعد حمله احتمالی کی یف به صراحت اعلام کرد که حتی اگر اطلاعاتی در مورد آن داشته باشد، زمان شروع این حمله را فاش نخواهد کرد، چرا که اعلام اطلاعاتی از این دست صرفا در حوزه اختیارات ولادیمیر زلنسکی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала