- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

وزارت دفاع روسیه: دو منطقه دیگر در بخش غربی آرتیوموفسک تحت کنترل نیروهای روس درآمد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Артиллерийский удар по позициям ВСУ в западной части Артёмовска. Стоп-кадр с видео
Артиллерийский удар по позициям ВСУ в западной части Артёмовска. Стоп-кадр с видео - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو منطقه دیگر در بخش غربی آرتیوموفسک تحت کنترل درآمد و نابودی دشمن در این بخش همچنان ادامه دارد.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: "دو منطقه دیگر در بخش غربی آرتیوموفسک تحت کنترل نیروهای روسیه درآمد و نابودی دشمن در این بخش همچنان ادامه دارد."

در ادامه این بیانیه آمده است: " طی شبانه روز گذشته (در محور دونتسک) 255 سرباز اوکراینی کشته شدند و دو خودروی جنگی زرهی، شش خودرو، دو هویتزر "دی-20" و یک دستگاه توپخانه خودکششی"گ وزدیکا" منهدم شدند. علاوه بر این، یک انبار مهمات تیپ 54 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین در نزدیکی روستای بلوگروفکا نیز منهدم شد."

براساس گزارش این وزارتخانه، طی شبانه روز گذشته در محور دونتسک جنوبی و زاپروژیا 30 نیروی نظامی اوکراینی و در محور خرسون 35 سرباز این کشور کشته شده اند.

این وزارتخانه همچنین افزود، طی شبانه روز گذشته کی یف در محورهای کوپیانسک و کراسنولیمانسک اوکراین حدود 100 نیروی نظامی خود را از دست داده است.

گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فوریه با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала