کاخ سفید می گوید که آمریکا، اوکراین را به حمله به قلمرو فدراسیون روسیه تشویق نمی کند

© AP Photo / J. Scott Applewhiteنماینده روسیه از فاجعه ناشی از فریب اوکراین توسط آمریکا سخن گفت
نماینده روسیه از فاجعه ناشی از فریب اوکراین توسط آمریکا سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2023
اشتراک
دولت ایالات متحده مدعی است که مقامات کی یف را برای حمله به خاک روسیه تشویق نمی کند.
به گزارش اسپوتنیک، در یک نشست مطبوعاتی معمولی در روز چهارشنبه، از کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید خواسته شد تا در مورد حمله پهپادی کی یف به اقامتگاه کرملین رئیس جمهور روسیه اظهار نظر کند. او پاسخ داد: "از آغاز این درگیری، ایالات متحده قطعا اوکراین را تشویق، فعال یا اجازه نداده است تا به خارج از مرزهای خود حمله کند. ما در این مورد کاملاً شفاف بوده ایم.
" ژان پیر استدلال کرد که ایالات متحده قادر به تایید جزئیات گزارش های حمله به کرملین نیست. ژان پیر گفت: "من می خواهم در این مورد بسیار مراقب باشم. در واقع، اکنون برای گفتن خیلی زود است." او افزود: "اما، باز هم، من نمی‌خواهم حدس بزنم، نمی‌خواهم درباره سوالات فرضی بحث کنم و در حال حاضر نمی‌توانیم تایید کنیم."
از سخنگوی وزارت خارجه همچنین پرسیده شد که آیا دولت واشنگتن با ادعای مقامات کی یف مبنی بر اینکه روسیه در حال برنامه ریزی برای یک حمله بزرگ است موافق است یا خیر. او پاسخ داد: "من قصد ندارم از واقعه جلو بزنم. می خواهم بسیار مراقب باشم. فقط نمی توانم چیزی را تأیید کنم. بنابراین نمی خواهم بیشتر در مورد آن صحبت کنم."
پیش از این، سرویس مطبوعاتی رهبر روسیه گزارش داده بود که کی یف چهارشنبه شب تلاش کرد از پهپادها برای حمله به اقامتگاه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کرملین استفاده کند. دو پهپاد به سمت کرملین حمله کردند که ارتش و سرویس های ویژه روسیه به سرعت آنها را از عملیات خارج کردند. پوتین آسیبی ندید و طبق معمول به کار خود ادامه می دهد. کرملین این اقدام را یک حمله تروریستی برنامه ریزی شده و اقدام به جان رئیس جمهور روسیه می داند. فدراسیون روسیه این حق را برای خود محفوظ می دارد که هر زمان و به نحوی که صلاح بداند اقدامات تلافی جویانه انجام دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала