کی یف مدعی تضمین صلح اروپا به عنوان بخشی از ناتو شد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین آندری یرماک
رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین آندری یرماک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2023
اشتراک
رئیس دفتر ولادیمیر زلنسکی اعلام کرد، کشورش همراه با شرکای ناتو، پس از پیوستن به ائتلاف آتلانتیک شمالی، می‌تواند از دیگر مناطق جهان محافظت کند.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته "آندری یرماک"، تصمیم در مورد ورود اوکراین به ناتو بهترین راه برای پایان دادن به درگیری در این کشور و "تضمین صلح در اروپا" است. رئیس دفتر زلنسکی اشاره کرد که "در آینده، اوکراین به عنوان بخشی از ناتو، همراه با شرکای خود، قادر خواهند بود از همه کشورهای اروپایی و سایر مناطق جهان حتی موثرتر محافظت کند".
او تاکید کرد که اوکراین از نشست ناتو در ویلنیوس در تابستان امسال انتظارات بیشتری برای دریافت سیگنال قوی تر در مورد آینده اروپا و اوکراین نسبت به تکرار بیانیه ها در مورد "درهای باز" خواهد داشت. یرماک یادآوری کرد که کی یف، همراه با آندرس فوگا راسموسن، دبیرکل سابق ناتو، سند "پیمان امنیتی کی یف" را تهیه کردند که "ضمانت های امنیتی برای اوکراین و عضویت در ائتلاف" را ارائه می دهد. در 13 سپتامبر، دفتر زلنسکی پیش‌نویسی را درباره تضمین‌های امنیتی اوکراین منتشر کرد، کیف، کشورهای اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، استرالیا و ترکیه را به عنوان ضامن پیشنهاد داد.
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2023
واکنش وزارت خارجه آمریکا به پیوستن اوکراین به ناتو
در پایان سپتامبر 2022، اوکراین اعلام کرد که به صورت تسریع شده برای پیوستن به ناتو درخواست می دهد. بعدها جیک سالیوان دستیار رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی خاطرنشان کرد که انجام چنین رویه ای نابهنگام است. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، در اظهار نظر درباره این بیانیه، موضع بدون تغییر اتحادیه در مورد حق هر کشور برای تعیین مسیر خود و سیاست "درهای باز" را تصدیق، اما تاکید کرد که ائتلاف تلاش های خود را برای کمک به کی یف در دفاع از خود متمرکز خواهد کرد. .
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفت کرملین درخواست زلنسکی برای پیوستن اوکراین به ناتو و همچنین واکنش‌های متفاوت به آن را شنیده است. به گفته وی، مسکو از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد و به یاد دارد که جهت گیری کی یف به سمت اتحادیه اروپا بود که یکی از دلایل آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала