سفارت روسیه: آمریکا به تلاش های کی یف برای پنهان کردن حقیقت فاجعه اودسا توجهی نکرد

© Sputnik / Anton Kruglov /  مراجعه به بانک تصاویر Цветы в память о погибших в результате пожара в Доме профсоюзов на площади Куликово поле в Одессе
Цветы в память о погибших в результате пожара в Доме профсоюзов на площади Куликово поле в Одессе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2023
اشتراک
سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد که ایالات متحده تصمیم گرفته است که تلاش های رژیم کی یف برای سرپوش گذاشتن بر حقیقت و از بین بردن شواهد تراژدی خانه اتحادیه کارگری در سال 2014 در اودسا را ​​نادیده بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک، در پیام روز سه شنبه سفارت روسیه در آمریکا که به مناسبت نهمین سالگرد فاجعه اودسا منتشر شد، آمده است: "برخلاف وعده‌های رژیم کی یف مبنی بر تحقیق در مورد این جنایت وحشیانه و مجازات مسئولین، مقامات تمام تلاش خود را برای پنهان کردن حقیقت و از بین بردن شواهد انجام داده‌اند. به برگزارکنندگان و اجراکنندگان این اقدام اجازه داده شد تا از عدالت فرار کنند. ایالات متحده نیز تصمیم گرفت که متوجه این موضوع نشود".
این سفارت افزود که "فعالان محلی به اصطلاح حامی حقوق بشر در تمام این سال ها، در واقع جلادان و شکنجه گران اودسا را ​​پوشش داده اند".
در اودسا، پس از تغییر قدرت در اوکراین در سال 2014، فعالان ضد "میدان" به نشانه اعتراض، تجمعاتی را در میدان "کولیکوف" برپا کردند. بعد از ظهر روز دوم ماه مه، در منطقه میدان گرچسکایا، درگیری میان فعالان ضد میدان از یک سو و نازی های خارکف و اودسا و همچنین شرکت کنندگان در یورومیدان از سوی دیگر آغاز شد. در آن روز بیش از 250 نفر مجروح شدند.
 مادری گریان در مقابل ساختمان سوخته اتحادیه کارگران اودسا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2023
زنده زنده سوختند: سالگرد فاجعه خانه اتحادیه کارگران اودسا
در آستانه سالگرد این رویدادها، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، مرگ افراد در خانه اتحادیه های کارگری در اودسا را ​​تکرار جنایات "باندرا" در "خاتین" در طول جنگ بزرگ میهنی خواند. وی خاطرنشان کرد که تحقیقات جامعی در مورد رویدادهای اودسا انجام نشده است. علاوه بر این، به گفته او، بسیاری از کسانی که در مقابل دوربین ها قرار گرفتند و به وضوح دستگیر شدند و افراد زنده را قتل عام کردند، به فعالیت های عمومی مشغول هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала