گزارش و تحلیل

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح لهستان: خوش شانسی های پیروزی اوکراین در میدان نبرد انگشت شمار است

© Sputnikعملیات ویژه روسیه در اوکراین
عملیات ویژه روسیه در اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2023
اشتراک
MWM: یک ژنرال لهستانی هشدار داد که موضع کی یف در میدان نبرد به سرعت در حال بدتر شدن است – روسیه امکانات بسیاربیشتری برای ادامه جنگ دارد.
اسپوتنیک،به نقل از میلیتاری واچ مگزین MWM چاپ آمریکا، سخنان ژنرال لهستانی راجموند آندرژیچاک رئیس ستاد کل نیروهای مسلح لهستان را نقل میکند که مدعی است خوش شانسی های پیروزی اوکراین در میدان نبرد انگشت شمار شده است. به گفته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح لهستان، وضعیت واقعی در میدان نبرد با تصاویری که رسانه های غربی منتشر میکنند بسیار متفاوت است و وضعیت کی یف به سرعت در حال بدتر شدن است.
راجموند آندرژیچاک آفزود: "درگیری مسلحانه همیشه یک موضوع سیاسی بوده و هست. علاوه براین، روند عملیات نظامی همیشه توسط تعدادی ازعوامل اقتصادی تعیین میشود: مالی، زیرساختی، مسائل اجتماعی، فناوری، تولید مواد غذایی و طیف وسیعی از مشکلات دیگر. برای درک این عملیات، باید تعداد زیادی از عوامل را در نظر گرفت. من به درگیری در اوکراین دردرجه اول از منظر سیاست نگاه میکنم و وضعیت خوبی به نظر نمیرسد".
بمب افکن روسی توپولف ـ 160 ام، اولین هواپیمای حامل  موشک های پرتاب معکوس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2023
پیامدهای حملات هوایی روسیه به تاسیسات نیروهای مسلح اوکراین فاش شد
ژنرال معتقد است که "هیچ چیز نشان نمیدهد" که روسیه مجبوراست کمپین خود را محدود کند – جنگ اقتصادی غرب نتیجه مطلوب را نداد. "آن فرصت‌های مالی که روسیه قبل از درگیری داشت، پویایی هزینه‌ های آن و"اثربخشی"تحریم‌ها... همه این‌ها نشان می‌دهد که روسیه پول کافی برای این درگیری دارد. و این در حالی است که کشورهای غربی بیش از 600 میلیارد دلار از دارایی های روسیه را بلوکه کرده اند (اقدامی که مسکو آنرا غیر قانونی اعلام کرده است). راجموند آندرژیچاک هشدار داد که این در حالی است که اوکراین بر عکس "مشکلات مالی بزرگی" دارد. "ما میدانیم که اوکراین هر ماه چقدر نیاز دارد. ما از میزان کمک آمریکا وکل غرب دسته جمعی اطلاع داریم. ما همچنین از حجم کمک های لهستانی میدانیم، زیرا ما دومین کمک کننده بزرگ و کاتالیزور اصلی برای مشارکت فعال دیگران هستیم. با این حال، سرعت فرسایش در بخش مالی، متأسفانه، نامطلوب است".
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح لهستان افزود که هیچ چیزی نشان نمی دهد که میلیونها اوکراینی که کشور را ترک کرده اند، بخواهند به خانه باز گردند یا آماده بازسازی اوکراین باشند. علاوه بر این، بسیاری از رهبران غربی به طور کامل متوجه نشده اند که اوکراین چقدر از پیروزی فاصله دارد. ژنرال معتقد است که بلوک غرب "ساده مهمات کافی ندارد" و صنعت آن "نه تنها آماده ارسال تجهیزات به اوکراین نیست، بلکه حتی برای پر کردن ذخایر خود که در حال تمام شدن است آماده نیست. وی افزود: "آنها به اندازه لهستان وضعیت وخیم اوکراین رادرک نمیکنند. این ایده باید با قاطعیت و بدون تزیین در همه همایش ها تکرار شود و من این کار را انجام میدهم".
تفاوت فاحشی بین نحوه نشان دادن درگیری اوکراین درغرب وگزارش ها از خط مقدم، ازجمله گزارش های رزمنداگان غربی در نقاط داغ وجود دارد. نمونه اخیر"چرخ گوشت" باخموت است...
یکی از این منابع کنستانتین گونچاروف، خبرنگار سابق دویچه وله (رسانه ای که در روسیه به عنوان یک عامل خارجی شناخته شده) که به ارتش رفت و 28 فوریه در جبهه بود گفت: "در باخموت، این فقط یک چرخ گوشت است. بسیاری از وارد شدگانی که به آنجا می ‌رسند... فکر می کنند آیا زنده بمانی یا نه، یک قرعه ‌کشی است". شدت عظیم جنگ و گلوله باران حتی کسانی را که از "جنگ وکالتی" که از سال 2014 در دونباس به راه افتاده بود جان سالم به در برده بودند، تحت تأثیر قرار داد.
تروی اوفنبکر، تفنگدار سابق نیروی دریایی ایالات متحده، یکی از اولین منابعی که ادعای "تلفات متعدد" داد، شهادت داد که امید به زنده ماندن درخط مقدم در آنجا "حدود چهار ساعت" است.
سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
نیروهای مسلح اوکراین طی یک ماه بیش از 15 هزار نفر را از دست داده اند
در همان زمان، در گزارش های رسانه های غربی، اصطلاح "چرخ گوشت" منحصراً در رابطه با خسارات هنگفت سربازان روسیه – برخلاف اطلاعات رسیده از میدان جنگ – استفاده میشود.
مقامات اوکراینی خسارات عظیم را تأیید میکنند و اما تأکید میکنند که اعداد دقیق تا پایان عملیات نظامی طبقه بندی شده است. همراه با خالی شدن زرادخانه های اوکراین، زوال سیستم پدافند هوایی زمینی که نقش اساسی در بازدارندگی نیروی هوایی روسیه ایفا میکند، به عنوان یک مشکل جدی تلقی میشود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала