به ازای یک کارمند سایبری اف بی آی، 50 هکر چینی وجود دارد

© Fotolia / Brian Jacksonابعاد واقعی حمله هکرها به سرورهای کلینتون اعلام شد
ابعاد واقعی حمله هکرها به سرورهای کلینتون اعلام شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2023
اشتراک
مدیر اف بی آی به کنگره آمریکا اعلام کرد تعداد هکرهای چینی بسیار بیشتر از کارمندان اطلاعات سایبری این کشور است و در همین راستا خواستار بودجه بیشتری برای آژانس شد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سی ان بی سی، "کریستوفر ورای" در جلسه استماع بودجه گفت: "برای تشریح اوضاع پیش رویمان باید اینطور توضیح دهم که اگر هر یک از ماموران سایبری اف بی آی و تحلیلگران داخلی به طور خاص روی تهدید چین تمرکز کنند، بازهم تعداد هکرهای چینی از کارمندان سایبری اف بی آی بیشتر است. به طور دقیق تر به ازای هر یک مامور سایبری اف بی آی 50 هکر چینی وجود دارد".
چنین اظهاراتی نشان دهنده مقیاس وسیع تهدیدهای سایبری پیش روی آمریکا است. ورای معتقد است برنامه هک چین بسیار بزرگتر از کشورهای دیگر است و بیشتر از آنها اطلاعات شخصی و شرکتی آمریکایی را سرقت کرده است.
با این وجود مدیر اف بی آی اشاره کرد کشورهایی مانند روسیه، ایران و کره شمالی نیز تهدیدهای امنیت سایبری بزرگی به شمار می روند. اف بی آی هم اکنون مشغول بررسی بیش از 100 نسخه از باج افزار است که هرکدام از آنها انبوهی قربانی گرفته اند.
در همین راستا آژانس دولتی مذکور خواسته 63 میلیون دلار بودجه شده تا کارمندان سایبری خود را بیشتر کند. به گفته ورای چنین بودجه ای به اف بی آی کمک می کند تا کارمندان سایبری بیشتری در دفاتر میدانی خود نگه دارد تا به اماکن قربانیان جرائم سایبری نزدیک تر باشد.
چین سلاح سایبری قادر به کنترل ماهواره‌های دشمن را می‌سازد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2023
چین سلاح سایبری قادر به کنترل ماهواره‌های "دشمن" را می‌سازد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала