چین سلاح سایبری قادر به کنترل ماهواره‌های "دشمن" را می‌سازد

© Sputnik / Evgeny Biyatovچین سلاح سایبری قادر به کنترل ماهواره‌های "دشمن" را می‌سازد
چین سلاح سایبری قادر به کنترل ماهواره‌های دشمن را می‌سازد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2023
اشتراک
چین در حال ساخت سلاح های سایبری با فناوری پیشرفته است تا "کنترل" ماهواره های "دشمن" را به دست گرفته و آنها را برای انتقال داده ها و نظارت غیر قابل استفاده کند.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را روزنامه فایناشنال تایمزبه نقل از اسناد فاش شده پنتاگون منتشر کرده است.
بر اساس یک گزارش اطلاعاتی فاش شده ایالات متحده، چین در حال ساخت سلاح های سایبری با فناوری پیشرفته برای "تصرف کنترل" ماهواره های دشمن است تا آنها را برای انتقال داده یا نظارت در زمان جنگ بی فایده کند.
خاطرنشان می شود که طبق اطلاعات ایالات متحده، تمایل چین به توسعه چنین فناوری هایی بخشی کلیدی از هدف پکن برای کنترل اطلاعات است.
بر اساس اسناد مشخص شده توسط سیا، حملات سایبری چین ظاهراً می‌تواند با هدف تقلید از سیگنال‌هایی باشد که "ماهواره‌های دشمن" از اپراتورهای خود دریافت می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد یا به طور کامل کنترل آنها را در دست بگیرند یا باعث از کار افتادن آنها در لحظات حساس در درگیری های نظامی شوند.
Хакеры за работой - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2023
بخش جدیدی از اسناد محرمانه آمریکا در مورد اوکراین و چین به اینترنت درز کرد
بر اساس محتوای این سند، چنین قابلیت سایبری به چین اجازه می‌دهد "کنترل ماهواره را در دست بگیرد که آن را برای پشتیبانی از ارتباطات، تسلیحات، سیستم‌های نظارتی و اطلاعاتی ناکارآمد می‌سازد." با این حال، این نشریه خاطرنشان می کند که ایالات متحده هرگز فاش نکرده است که آیا خودش چنین توانایی هایی را دارد یا خیر.
شورای امنیت ملی آمریکا، سیا و پنتاگون از اظهار نظر در مورد این اطلاعات خودداری کردند. دولت چین هنوز به درخواست این نشریه برای اظهار نظر پاسخ نداده است.
پنتاگون در حال بررسی نشت اسنادی محرمانه در شبکه های اجتماعی است که وضعیت نیروهای اوکراینی و برنامه های ایالات متحده و ناتو برای تقویت آنها را توصیف می کنند. گفته می‌شد که بیش از صد سند می‌توانست در اینترنت درز کند و خسارات ناشی از آن اتفاق قابل توجه تخمین زده می‌شود. کاخ سفید از تایید صحت مطالب منتشر شده در اینترنت خودداری کرد و گفت که هنوز آماده نیست نظریه ای را در مورد چگونگی و چرایی سازماندهی این افشاگری بیان کند.
در این رابطه 13 آوریل، جک تیشیرا، یکی از اعضای نیروی هوایی گارد ملی ایالات متحده، بازداشت شد. روزنامه واشنگتن پست ادعا می کند که تیشیرا شروع به ارسال اسناد طبقه بندی شده به سرور Discord در حدود فوریه 2022، یعنی هنگام آغاز عملیات در اوکراین کرد.
مسکو بعید نمی داند که اطلاعات نادرستی بطور هدفمند منتشر شده باشد. سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت، ایالات متحده یکی از طرفین درگیری اوکراین است و در واقع در حال جنگ ترکیبی علیه روسیه است که ممکن است شامل روش های مشابه باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала