رئیس جمهور چک مشکل اصلی ارتش اوکراین را نام برد

© AP Photo / Czarek SokolowskiЧешский генерал Петр Павел
Чешский генерал Петр Павел - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2023
اشتراک
رئیس جمهور چک معتقد است، مشکل اصلی ارتش اوکراین کمبود مهمات است، به این دلیل، به ویژه تانک های غربی در واقع به ادوات بی مصرف تبدیل می شوند.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته "پتر پاول"، شرکای غربی تجهیزات بسیار کارآمدی مانند تانک‌های مدرن را به اوکراین می‌رسانند، اما با حداقل مقدار مهمات. اوکراینی ها فقط برای چند روز می توانند از این ادوات نظامی استفاده کنند.
وی پس از بازگشت از اوکراین گفت:" در واقع این تجهیزات به کالاهای بی مصرف تبدیل می شوند. این موضوع اصلا منطقی نیست".
پاول خاطرنشان کرد: "جمهوری چک به همراه متحدانش به دنبال راه هایی برای افزایش عرضه مهمات به اوکراین خواهند بود".
رئیس جمهور چک اضافه کرد:" البته در تجهیزات نیز کمبود وجود دارد، اما کمبود مهمات نه تنها توانایی اوکراین را برای دفاع مؤثر از خود محدود می‌کند، بلکه تا حدی توانایی آنها را برای انجام یک ضد حمله موفق نیز با دشواری مواجه می کند".
به گفته پاول، ارتش روسیه در حوزه توپخانه ای و سیتمه های پرتاب موشک نیز برتری داشته، ولی از لحاظ در اختیار داشتن مهمات فاصله ای بسیار زیاد میان دو کشور وجود دارد.
پاول در 28 تا 29 آوریل به همراه رئیس جمهور اسلواکی، زوزانا چاپوتووا، از اوکراین بازدید کرد. آنها با ولودیمیر زلنسکی گفتگو و همچنین از تعدادی از مناطقی که در جریان گلوله باران آسیب دیده بودند، بازدید کردند. علاوه بر این، پاول با رئیس منطقه دنیپرو که جمهوری چک قصد کمک به بازسازی پس از جنگ را دارد، گفتگو کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала