دیپلمات: آمریکا با عضویت اوکراین در ناتو مخالف است

© AP Photo / J. Scott Applewhiteنماینده روسیه از فاجعه ناشی از فریب اوکراین توسط آمریکا سخن گفت
نماینده روسیه از فاجعه ناشی از فریب اوکراین توسط آمریکا سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2023
اشتراک
روزنامه موند به نقل از یک دیپلمات اروپایی می نویسد، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و ژنرال واشنگتن معتقدند که اوکراین نباید به ناتو بپیوندد و دستاوردهای ارضی احتمالی که در نتیجه حمله متقابل به دست می آورد، تنها از طریق مذاکره تامین می شود.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته این دیپلمات، ایالات متحده با ورود اوکراین به ائتلاف آتلانتیک شمالی مخالف است و به جای آن ترجیح می دهد تضمین های امنیتی برای آن ارائه دهد.
این دیپلمات افزود:"این تصمیمات از این اصل نشأت می‌گیرند که دستاوردهای ارضی در جریان ضد حمله اوکراین محدود خواهند بود و تنها می‌تواند در ترکیب با مذاکرات تثبیت شود".
او معتقد است که واشنگتن انتظار دارد تا تابستان سال 2024، زمانی که مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری در جریان است، ثبات در اوکراین به دست آید.
در پایان سپتامبر سال گذشته، کی یف برای پیوستن سریع به ناتو درخواست داد. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو بار دیگر به "سیاست درهای باز" و حق تعیین سرنوشت هر کشور اشاره کرد، اما یادآور شد که برای پذیرش عضو جدید، رضایت همه کشورهای شرکت کننده در ائتلاف لازم است. هفته گذشته استولتنبرگ از کی یف بازدید کرد و گفت که اوکراین در نهایت به ناتو خواهد پیوست و "همه متحدان با این امر موافق هستند." این سخنان ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان را شگفت زده کرد.
مسکو تاکید کرد که آنها از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارند و به یاد دارند که جهت گیری اوکراین برای پیوستن به ناتو بود که یکی از دلایل آغاز عملیات ویژه نظامی این کشور شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала