روسیه در خصوص اشغال مدرسه تحت سفارت خود در ورشو ارزیابی حقوقی خواهد داد

© AFP 2023 / Jaap ArriensПредставители мэрии в сопровождении полиции стоят возле ворот школы при российском посольстве в Варшаве
Представители мэрии в сопровождении полиции стоят возле ворот школы при российском посольстве в Варшаве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2023
اشتراک
محققان روسی ارزیابی حقوقی خود در خصوص اشغال مدرسه تحت سفارت در ورشو را ارائه خواهند نمود.
به گزارش اسپوتنیک، در کانال تلگرامی کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه آمده است که محققان روسی ارزیابی حقوقی خود را از اشغال ساختمان مدرسه تحت سفارت این کشور در ورشو را صورت خواهند داد.
پیشتر اعلام شده بود که مسکو اعتراض خود را بدلیل اشغال مدرسه تحت سفارت روسیه را به ورشو اعلام خواهد نمود زیرا مقامات لهستانی با اقدامات خود کنوانسیون وین را لغو کرده اند. سفیر فدراسیون روسیه در لهستان در کنار ساختمان این مدرسه که صبح امروز مقامات لهستانی و پلیس این کشور به زور و بصورت غیر قانونی وارد آن شده بودند، حاضر شد.
در اطلاعیه این کمیته آمده است: "الکساندر باستیرکین رئیس این نهاد به محققان دستور داده تا اطلاعات لازم را از وزارت خارجه درخواست نموده و ارزیابی حقوقی خود را نسبت به شرایط حادثه رخ داده، ارائه نمایند".
سفارت روسیه در ورشو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2023
حمله پلیس لهستان به ساختمان مدرسه وابسته به سفارت روسیه در ورشو + فیلم
ساعاتی پیش آندری اورداش معاون سفیر فدراسیون روسیه در لهستان اعلام کرده بود که تمامی کارکنانی که در این مدرسه که تحت سفارت روسیه در لهستان می باشد زندگی می کردند، این ساختمان را ترک کرده اند.
مجموعا در لحظه ورود به ساختمان این ساختمان 29 نفر در آن حضور داشتند- کارکنان آن و اعضای خانواده های آنان و از جمله کودکان.
در وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کردند که "چنین قدم وقیحانه ای" از جانب ورشو "بدون عکس العمل سخت فدراسیون روسیه و تبعات برای مقامات لهستانی و منافع این کشور در روسیه" باقی نخواهد ماند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала