حمله پلیس لهستان به ساختمان مدرسه وابسته به سفارت روسیه در ورشو + فیلم

CC BY 3.0 / Wistula / Belwed40DSC 0996سفارت روسیه در ورشو
سفارت روسیه در ورشو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2023
اشتراک
در ورشو، مقامات محلی و پلیس به مدرسه وابسته به سفارت روسیه حمله کردند و دروازه آنرا شکستند.
به گزارش اسپوتنیک، صبح امروز نمایندگان شهرداری با همراهی پلیس و همچنین دیپلمات های روس از جمله آندری اورداش، مشاور سفیر روسیه وارد ساختمان مدرسه در خیابان کیلتسکا شدند.
نماینده شهرداری خواستار باز شدن درب شد، اما با مخالفت روبرو شد. اورداش گفت که طرف روسی تمام تصمیمات برای مصادره این ساختمان را غیرقانونی می داند و نسبت به اقدامات دیپلماتیک تلافی جویانه هشدار داد.
پس از آن، خدمات ویژه دعوت شده شروع به شکستن دروازه مدرسه کردند. پس از مدتی موفق شدند و داخل ساختمان شدند و سپس زنجیری با قفل به در آویزان کردند تا اموال از مدرسه خارج نشود.
فقط کارمندان سفارت اجازه ورود به داخل مدرسه را داشتند. اورداش هشدار داده بود که این افراد از مقام دیپلماتیک برخوردار هستند.
در اول مارس سال گذشته، لهستان اعلام کرد که روند تصرف اموال روسیه در ورشو را آغاز کرده است. از جمله وزارت امور خارجه لهستان به مقامات دولتی درخواست کرد "در مورد شروع مراحل اجرایی در مورد دو مورد ملکی که برای مقاصد دیپلماتیک و کنسولی استفاده نمی شود و در اختیار غیر قانونی فدراسیون روسیه است." منظور ساختمان های خیابان کیلتسکا 45، جایی که مدرسه در آن قرار دارد، و در خیابان سوبیسکی100 که بود، دیپلمات های روسی در آن زندگی می کردند اما اکنون ساختمان مسکونی نیست و نیاز به تعمیر دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала