نماینده ایران، سلطه طلبی آمریکا و غرب به عنوان یکی ازعوامل بحران در اوکراین را محکوم کرد

CC BY-SA 4.0 / Tasnim news agency / محسن نذیری اصل نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین
محسن نذیری اصل نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2023
اشتراک
محسن نذیری اصل نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اظهار داشت ایران "ذهنیت سلطه طلبانه دوران جنگ سرد و رویکرد یکجانبه آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی در سیاست‌های ملی و توافق‌های منطقه‌ای"، مانند ناتو، را محکوم می‌کند، ذهنیتی که یکی از دلایل اصلی بسیاری از بحران ها در جهان، از جمله بحران جاری در اوکراین بوده است.
وی در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک افزود اظهار داشت که تهران تحریم های یکجانبه را محکوم می کند و گفتگو و دیپلماسی را در شرایط پیرامون اوکراین ارجح می داند.
نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین به اسپوتنیک گفت: "موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران که قربانی جنگ تحمیلی، تهدیدها و تحریم‌های یکجانبه آمریکا و غرب بوده است، احترام به منشور ملل متحد و قوانین بین‌المللی از جمله عدم توسل به زور و یا تهدید،احترام به تمامیت ارضی و برابری حاکمیتی است. ایران جنگ و تحریم‌های یکجانبه را محکوم می‌کند و حل و فصل اختلافات بین کشورها از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی را ارجح می داند."
Встреча глав МИД РФ и Ирана С. Лаврова и Х. А. Абдоллахиана - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2023
گزارش و تحلیل
ایران آماده ی میانجی گری میان روسیه و اوکراین
نذیری اصل تصریح کرد: "پس از بیش از یک سال درگیری نظامی در اوکراین که منجر به خسارات جانی و مادی برای طرفین درگیری شده و پیامدهای زیانباری برای کل جهان داشته است، جامعه جهانی باید تلاش‌های خود را برای حل و فصل مسالمت‌آمیز فوری این بحران از طریق دیپلماسی افزایش دهد."

به گفته نماینده ایران، زمان آن فرا رسیده که به جای پروپاگاندا و جنگ افروزی و همچنین متهم کردن بی اساس دیگران و اصرار بر اقدامات یکجانبه، مسیر دیپلماسی واقعی را برای پایان دادن به مناقشه و تمام اقدامات یکجانبه تقویت کرد.
وی تاکید کردر که ایران قبلاً آمادگی خود را برای کمک به حل و فصل مسالمت آمیز بحران در صورت لزوم اعلام کرده و همچنین از موضع چین در مورد حل و فصل سیاسی بحران اوکراین حمایت کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала