پاسخ کوبنده زاخارووا به ادعاهای سفیر آمریکا

© Sputnik / Sergey Pyatakovزاخارووا: مسکو آماده است متن گفتگوی لاوروف و ترامپ را در اختیار آمریکا قرار دهد
زاخارووا: مسکو آماده است متن گفتگوی لاوروف و ترامپ را در اختیار آمریکا قرار دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2023
اشتراک
زاخارووا صدور روادید بعد از تاریخ پرواز را حقه محبوب مقامات ایالات متحده نامید.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که لین تریسی سفیر ایالات متحده در مسکو در سخنان خود در مورد اینکه خبرنگاران روسی که می بایست سرگئی لاوروف را در سفر به آمریکا همراهی می کردند، می توانستند بعد از دریافت روادید بصورت مستقل به نیویورک سفر کنند، اخبار غلط پخش می کند.
پیشتر تریسی در مصاحبه با روزنامه "کامرسانت" ادعا کرده بود که هیچ چیزی مزاحم گروه خبرنگاران همراه سرگئی لاوروف که بعد از پرواز هواپیمای هیات روسی از مسکو روادید ایالات متحده را دریافت کردند، برای سفر به ایالات متحده و پوشش فعالیت هیات روسی در سازمان ملل متحد نبوده است.
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2022
آمریکا برای وزیر امور داخلی روسیه جهت شرکت در کنفرانس سازمان ملل ویزا صادر نکرد
زاخارووا نوشت: "صدور روادید بعد از آنکه تاریخ پرواز گذشت، حقه محبوب مقامات آمریکایی است.... همه تعداد انبوهی از این موارد را می دانند، اما سفیر ایالات متحده به هر شکل بی شرمانه اطلاعات غلط پخش می کند".
ی افزود که خبرنگاران روسی نمی توانستند "بصورت مستقل (به آمریکا) پرواز کنند، زیرا به دلیل "محبت مشکوک مقامات آمریکایی" مدتهاست که پرواز مستقیم مسکو- نیویورک وجود ندارد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه تصریح کرد: "و به نیمی از خبرنگاران شما گذرنامه بدون روادید برگرداندید".
زاخارووا تاکید کرد: "لین، شما مثل آنالنا بربوک و لیز تراز هستید؟ نمی دانید که گردش 360 درجه ای چیست و سیاه و بالتیک- دریاهای متفاوتی می باشند؟ یا تنها با وقاهت دروغ می گویید؟"
اندکی پیش هیات لاوروف با مشکلاتی در زمینه دریافت روادید آمریکا جهت سفر به ایالات متحده برای شرکت در برنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد در تاریخ های 24 و 25 آپریل، روبرو شده بود. این در حالیست که نمایندگان رسانه های روسی اصلا برای این سفر روادید دریافت ننمودند.
زاخاروا: به رسمیت شناختن اسد از سوی آمریکا جدی نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2023
زاخارووا، نماینده کاخ سفید را به دروغگویی در مورد صدور ویزا برای خبرنگاران متهم کرد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала