واشنگتن تحریم هایی را بر علیه "سرویس فدرال امنیت" روسیه و "سازمان اطلاعات" سپاه ایران اعمال می کند

© AP Photo / Susan Walshدادگاه عالی آمریکا
دادگاه عالی آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2023
اشتراک
یک مقام آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن تحریم هایی را به دلیل دستگیری غیر قانونی شهروندان آمریکایی بر علیه "سرویس فدرال امنیت" روسیه و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران ایران اعمال می نماید.
یک مقام بلند پایه دولت آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه خود برای خبرنگاران اعلام کرد که دولت ایالات متحده تحریم هایی را به دلیل "دستگیری غیر قانونی شهروندان آمریکایی" ز علیه سرویس فدرال امنیت فدراسیون روسیه و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال می نماید.
این مقام آمریکایی اظهار کرد: "امروز ما اعمال اولین بسته تحریم در رابطه با دستور (جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده) بر علیه نهادهایی در روسیه و ایران که پیشتر و یا در حال حاضر شهروندان آمریکایی را به اسارات گرفته اند و یا بصورت غیرقانونی دستگیر کرده اند، را اعلام می نماییم. این نهاد ها در روسیه و ایران تلاش کرده اند تا از شهروندان آمریکایی بعنوان اهرم های سیاسی و یا برای دستیابی به چشم پوشی هایی از جانب ایالات متحده، استفاده کنند. این اقدامات ثیات و تمامیت سیستم سیاسی بین المللی را تهدید می کند. آنها همچنین امنیت شهروندان ایالات متحده سایر اشخاص را در خارج از کشور تهدید می کند. امروز ما تحریم ها بر علیه سرویس فدرال امنیت فدراسیون روسیه که "اف اس ب" شناخته می شود را بابت اینکه مسئول هستند و یا مشارکت داشته اند، بصورت مستقیم یا غیر مستقیم دست داشته اند، و یا مسئول صدور دستورات ، کنترل یا هرگونه اقدام دیگر در زمینه دستگیری غیر قانونی شهروندان ایالات متحده آمریکا در خارج از کشور، ا اعلام می کنیم".
وی افزود: "ما اعمال تحریم بر علیه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را بابت دست داشتن و مشارکت مستقیم و یا غیر مستقیم در صدور دستورات، کنترل ئ طا هرگونه اقدام دیگر در زمینه دستگیری غیر قانونی شهروندان ایالات متحده آمریکا در خارج از کشور، را اعلام می کنیم". به گفته این نماینده قوه مجریه آمریکا، محدودیت هایی بر علیه 4 نفر از فرماندهان سازمان اطلاعات سپاه نیز اعمال خواهند شد.
آکوچکیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2023
سرکنسول ایران: تحریم های آمریکا علیه ایران و روسیه کریدور شمال-جنوب را احیا کرد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала