گزارش و تحلیل

قالیباف: تولید و کنترل تورم از اولویت‌های مهم حوزه اقتصاد است

© Photo / IRNAدکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی
دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2023
اشتراک
رئیس مجلس در بدو ورود به تبریز: آذربایجان شرقی یکی از امیدهای تحول در حوزه اقتصادی است
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بدون شک استان آذربایجان شرقی یکی از امیدهای تحول در حوزه اقتصادی است، گفت: این استان در ابعاد مختلف حوزه اقتصادی اعم از کشاورزی، دامپروری، صنعت، معادن، گردشگری و از همه مهم تر بهره مندی از نیروهای کارآفرین و با تجربه در عرصه تجارت و تولید، جزء استان های پیشران محسوب می شود.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران، دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز پنجشنبه ( 7 اردیبهشت ماه 1402 ) در جریان نظارت ستادی از استان آذربایجان شرقی ساعاتی پیش وارد فرودگاه شهید مدنی تبریز شد و مورد استقبال رسمی عابدین خرم استاندار، سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، مجمع نمایندگان استان و سایر مسئولین دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی قرار گرفت.
رئیس مجلس ایران در بدو ورود به فرودگاه شهید مدنی تبریز و در جمع خبرنگاران، گفت: توفیق شد اولین سفر نظارت ستادی در سال جدید و در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه به استان آذربایجان شرقی انجام شود؛ این مهم در حالیست که در سال جدید بحث تولید و کنترل تورم از اولویت های مهم حوزه اقتصاد بشمار می رود.
دکتر قالیباف تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد استان آذربایجان شرقی در ابعاد مختلف حوزه اقتصادی اعم از کشاورزی، دامپروری، صنعت، معادن، گردشگری و از همه مهم تر بهره مندی از نیروهای کارآفرین و با تجربه در عرصه تجارت و تولید، جزء استان های پیشران محسوب می شود.
وی ادامه داد: بر این اساس بررسی دقیق شرایط در این فرصت همراه با بازدید از کارخانجات استان و همچنین پروژه هایی که نقش کلیدی در حوزه صنعت و تامین نیازمندی های مواد اولیه دارند اما سالهاست که معطل مانده، می تواند در برنامه هفتم توسعه تاثیر داشته باشد.
رییس قوه مقننه ایران خاطرنشان کرد: بدون شک استان آذربایجان شرقی یکی از امیدهای تحول در حوزه اقتصادی است.
رییس مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از مجموعه نساجی سیمابافت آذربایجان با اشاره به اینکه کارآفرینان پیشقراولان تولید ثروت در کشور هستند، گفت: تولید بدون رانت موفق خواهد بود وگرنه تولید رانتی محکوم به شکست است.
درخواست کمک تعداد زیادی از کشورها از صندوق بین المللی پول به خاطر کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2023
پیش بینی صندوق بین المللی پول از تورم 42.5 درصدی اقتصاد ایران در 2023
دکتر قالیباف پس از بازدید از مجموعه نساجی سیمابافت در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه در سال جاری رشد تولید به عنوان اولویت کارها قرار دارد، توجه به ثبات اقتصادی دارای اهمیت است؛ بنابراین باید در حوزه اقتصاد برای سرمایه‌گذاران، آرامش و امنیت برقرار کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این راستا باید به تشخیص علمی اهمیت دهیم و از کارآفرینان امتحان پس داده بهره ببریم، اظهار کرد: این افراد پیشقراولان تولید ثروت در کشور بوده و می‌توانند سبب رشد تولید و ثبات اقتصادی در کشور شوند؛ ما نیز در مجلس شورای اسلامی و دولتمردان باید تلاش کنند به جای تصدی‌گری، تسهیل‌گری صورت گیرد؛ مجلس و دولت مصمم هستند نگاه مذکور را محقق کنند.
وی افزود: مجتمع نساجی سیمابافت طی سالیان گذشته دچار آتش‌سوزی شده و سالیان سال بلااستفاده رها شده بود اما طی دو سال گذشته با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته تا مبلغ 50 میلیون یورو و تولید به صورت سه شیفت کاری، سبب رشد این مجموعه شده است؛ این همان رویکرد رهبر معظم انقلاب در سخنانشان در حرم رضوی است که فرمودند اجازه دهید اقتصاد مردمی شود.
دکتر قالیباف با اشاره به اینکه با تصمیم‌گیری‌های درست، صحیح و پایدار، ثبات اقتصادی رقم می‌خورد، تصریح کرد: در این راستا کارآفرینان و مخصوصا گروه‌های زنجیره تولید و ایجاد ارزش می‌توانند نقش آفرینی کنند؛ به عبارتی مجموعه‌هایی که از تولید گوشت و فعالیت‌های کشاورزی تا تولید پارچه و لباس انجام می‌دهند، می‌توانند حداکثر ثروت و منفعت را با کمترین هزینه برای کشور فراهم کنند و این امر در اشتغالزایی و مهار نقدینگی اثرگذار است. باید یادآور شد تولید بدون رانت موفق خواهد بود وگرنه تولید رانتی محکوم به شکست است.
محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2023
گزارش و تحلیل
قالیباف از مجتمع فولاد زرند ایرانیان بازدید کرد
وی با یادآوری اینکه در 22 بهمن سال گذشته در جمع مردم آذربایجان شرقی بوده و در آستانه سال جدید نیز مجدداً به این استان سفر کرده‌ است، گفت: برخی افراد سوال کردند که چرا به سراسر استان سفر نمی‌کنید که به آقای استاندار پاسخ دادم شرق استان محروم‌تر است لذا به این مناطق سفر کردیم.
رئیس قوه مقننه با اشاره به بازدید از پروژه احداث فرودگاه سراب گفت: مجوزهای مربوط به این فرودگاه صادر شده و فعالیت‌های احداث آن با ردیف بودجه عملیاتی شده است؛ نباید فراموش کرد که پیشرفت این فرودگاه در گرو توجیه اقتصادی و بهره‌گیری از بخش خصوصی است.
دکتر قالیباف تصریح کرد: تاریخ این منطقه نشان می‌دهد انسان‌هایی با فرهنگ بالا و چهره‌های نام آور در عرصه‌های مختلف خصوصا ملی، علمی و فرهنگی حضور داشته‌اند بنابراین باید اذعان کرد آذربایجان شرقی یکی از پیشران‌های اقتصادی در کشور بوده و ظرفیت‌هایی مانند صنعت، صنایع دستی، کشاورزی و غیره، فرصت‌های بزرگی در این راستا محسوب می‌شوند، هر چند باید با جانمایی‌های درست و ارائه زیرساخت‌ها همانند آب، برق و گاز و انجام کارهای اصلی و ایجاد دسترسی‌های جاده‌ای و ریلی تلاش کنیم بخش خصوصی از این ظرفیت‌ها بهره‌وری ایجاد کند و ما نیز در مجلس و دولت برای تحقق این امر تلاش خواهیم کرد.
رییس کمیسیون صنایع و معادن قوه مقننه و نماینده مردم سراب در جریان بازدید از کارخانه سیمابافت، دکتر قالیباف را همراهی کردند.
گفتنی است، در حاشیه بازدید از این کارخانه عده ای از معلمان خریدخدمات شهرستان سراب در گفت‌وگویی چهره به چهره مشکلاتشان را با رییس مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала