غرب به زلنسکی برای به نتیجه رسیدن در عملیات نظامی علیه روسیه چقدر مهلت داده است؟

© Photo / The Presidential Office of Ukraineولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین
ولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2023
اشتراک
ولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین تنها شش ماه فرصت دارد تا به نتیجه قابل قبول غرب در عملیات نظامی علیه روسیه دست یابد.
به گزارش اسپوتنیک،چنین نظری را تیم ویلاسی ویلسی، دیپلمات سابق بریتانیایی و استاد مطالعات نظامی در مقاله ای در روزنامه اسکاتسمن بیان کرد.
او نوشت: "اگر اوکراین در شش ماه آینده روسیه را شکست ندهد، غرب به احتمال زیاد بر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای مذاکره با پوتین فشار خواهد آورد. اما دستیابی به یک نتیجه قابل قبول مذاکرات را تقریبا غیرممکن خواهد کرد."
به گفته این دیپلمات بازنشسته، خود زلنسکی می داند که ایالات متحده و اتحادیه اروپا از عملیات نظامی خسته شده اند و به شدت نگران پیامدهای سیاسی و اقتصادی آن برای کشورهای خود هستند. به گفته نویسنده مقاله، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، که به هیچ وجه مایل به دفاع از تز نیاز به حمایت پرهزینه از اوکراین در مناظرات انتخاباتی، بیشترین علاقه مندی را به پایان عملیات نظامی نشان می دهد.
کی یف تحویل فوری موشک های ضد هوایی را از غرب درخواست خواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2023
نقشه های اوکراین برای جنگ جهانی سوم
این تحلیلگر نوشت: "در حالت ایده آل، بایدن دوست دارد که جنگ تا پایان سال 2023، قبل از آغاز انتخابات مقدماتی در ایالات متحده در اوایل سال 2024، پایان یابد. در غیر این صورت، این به معنای مذاکرات صلح خواهد بود."
نویسنده مقاله این نتیجه می رسد که به این ترتیب زلنسکی تنها شش ماه فرصت دارد تا در ضد حمله مورد انتظار خود به هر نتیجه ای دست یابد. با این حال، ویلاسی ویلسی به شدت نسبت به توانایی اوکراین برای تغییر مسیر عملیات نظامی تردید داشت، که به اعتقاد او غرب را مجبور می‌کند زلنسکی را مجبور به حضور در میز مذاکره کند.
مقامات اوکراینی بارها از حمله متقابل نیروهای مسلح اوکراین علیه روسیه خبر داده اند. در 15 آوریل، دنیس شمیحال، نخست وزیر اوکراین اعلام کرد که ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین در آینده نزدیک انجام خواهد شد.
همانطور که دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری اشاره کرد، مسکو به دقت هرگونه اظهارات در مورد ضدحمله آتی را زیر نظر دارد و آنها را هنگام برنامه ریزی عملیات نظامی ویژه خود در نظر می گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала