- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

آتش اوکراین بر سر دونتسک و نووباخموتوفکا

© Sputnik / Sergey Baturin /  مراجعه به بانک تصاویر Воронка после обстрела ВСУ Киевского района Донецка
Воронка после обстрела ВСУ Киевского района Донецка - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2023
اشتراک
ارتش اوکراین 7 راکت به دونتسک و نووباخموتوفکا شلیک کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دفترنمایندگی مرکز مشترک کنترل و هماهنگی مسائل مربوط به جنایات جنگی اوکراین در شهر دونتسک گزارش داد، نیروهای اوکراینی به منطقه پتروفسکی دونتسک و روستای نووباخموتوفکا در یک ساعت هفت راکت 155 میلی متری شلیک کردند. شلیک 3 راکت کالیبر 155 میلی متری از تشکیلات مسلح اوکراین در 11:35 به وقت مسکو شهرک کوراخوو - شهر دونتسک (منطقه پتروفسکی) ثبت شد.همچنین در ساعت 10:30 صبح چهار راکت با همین کالیبر به سمت روستای نووباخموتوفکا شلیک شد. منطقه پتروفسکی دونتسک در حومه غربی مرکزشهردونتسک واقع شده است و دورترین منطقه نسبت به از مرکزشهر است.
از سال 2014، زمانی که جمهوری خلق روسیه استقلال خود را از کی یف اعلام کرد، این منطقه که از مرزش خارج از شهر مارینکا شروع می شود، مرتباً توسط نیروهای امنیتی اوکراین گلوله باران می شود. توپخانه با کالیبر 155 میلی متر توسط کشورهای ناتو استفاده می شود. ایالات متحده هویتزرهای دوربرد M777 را با کالیبر 155 میلی‌متر به کی یف عرضه کرد، نیروهای اوکراینی فعالانه از آنها برای گلوله باران شهرهای جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک استفاده می‌کنند. همچنین سربازان اوکراینی به تجهیزات توپخانه خودکششی PzH 2000 آلمان، اسلحه های خودکششی کراب لهستانی و اسلحه های خودکششی CAESAR فرانسوی با گلوله های این کالیبر مجهز شده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала