اوکراین پیشنهاد اعمال تحریم علیه ایران را برای مدت 50 سال مطرح کرده است

© Sputnikپیشنهاد اعمال تحریم علیه ایران توسط اوکراین
پیشنهاد اعمال تحریم علیه ایران توسط اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2023
اشتراک
هیات دولت اوکراین پیشنهاد اعمال تحریم علیه ایران را تقدیم شورای امنیت ملی و دفاعی کشور کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کابینه وزیران اوکراین روز سه شنبه پیشنهاد اعمال تحریم بر علیه ایران را جهت بررسی تقدیم شورای امنیت ملی و دفاعی کشور نمود. بخش رسانه ای وزارت اقتصاد اوکراین روز سه شنبه اعلام کرد که این تصمیم در نشست امروز هیات دولت گرفته شده است.
در خبر منتشر شده در سایت این وزارتخانه آمده است: "هیات دولت تصمیم به ارائه پیشنهاد اعمال تحریم های حوزه ای بر علیه جمهوری اسلامی ایران به شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین گرفته است".
بنا بر اظهارات یولیا اسویردنکو معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد اوکراین، دلیل این تصمیم آنچه کمک به روسیه از جانب ایران ادعا شده است، می باشد. به گفته وی تحریم های قبلی بر علیه اشخاص و شرکت هایی که به ادعای دولت اوکراین در ارسال تسلیحات به فدراسیون روسیه دست دارند، "به عنوان یک هشدار جدی تلقی نشدند".
دولت اوکراین پیشنهاد اعمال تحریم برای مدت 50 سال را مطرح کرده است. اقدامات محدود کننده بصورت خاص دربرگیرنده جلوگیری از خروج سرمایه شهروندان ایرانی از خاک اوکراین، منع انتقال فناوری به توابع ایرانی، حق مالکیت معنوی، توقف خدمات رسانی به پرداخت های مالی الکترونیکی و از جمله انتقال های مالی می باشد. علاوه بر آن در نظر گرفته شده تا بر انتقال محصولات نظامی و دارای کاربرد دوگانه، توقف کامل حمل و نقل منابع، پرواز ها و جابجایی توسط توابع ایران در قلمرو اوکراین محدودیت اعمال گردد.
ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در تاریخ 18 مارس دستور اعمال تحریم بر علیه برخی شهروندان و چند شرکت ایرانی را صادر نموده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала