- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

از ابتدای عملیات ویژه حداقل ده مزدور فرانسوی کشته شده اند

© AP Photo / Michal DyjukВоенные-волонтеры во время практики на полигоне. Архивное фото
Военные-волонтеры во время практики на полигоне. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2023
اشتراک
رسانه ها اعلام کردند که ای ابتدای عملیات ویژه نظامی در اوکراین حداقل ده مزدور فرانسوی کشته شده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Monde، از حدود 70 مزدور فرانسوی که برای جنگ به اوکراین رفته اند، از ابتدای درگیری حداقل 10 نفر کشته شده اند.
این نشریه با چند فرانسوی که در طرف اوکراین می جنگند، صحبت کرده است.
پیر سی ساله که قبلا شغل دولتی داشته است به این نشریه اعلام کرد: "اینجا فرانسوی هایی که برای آزادی اوکراین و اروپا می جنگند، خیلی کم هستند. اعتراف می کنم که مایوس شده ام".
بر مبنای داده های این نشریه، در بین لژیون های خارجی دفاع از مرزهای اوکراین، امروزه 70-60 سرباز فرانسوی وجود دارند. تنها یک سوم آنها دارای آمادگی نظامی می باشند.
این سرباز فرانسوی به این روزنامه اعلام کرد: "تا قبل از آمدن به اوکراین، من هیچ تجربه واقعی مشارکت در عملیات های جنگی را نداشتم. بسیاری بدنبال ماجراجویی و آدرنالین می گردند. آنها بدنبال نوع ویژه غیر استاندارد زندگی می باشند. اما نه در هر دولتی. اوکراین یک انتخاب واضح بود".
وزارت دفاع روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
نابودی ۲۱۰ نظامی و مزدور اوکراینی در جبهه دونتسک
از ماه ژوئن تا ماه دسامبر وی در عملیات جنگی در خارکوف شرکت داشته و از ماه فوریه بعد از آماده سازی مجدد به وی خمپاره انداز دستی FN Minimi داده و به باخموت منتقل شده است. وی تعریف کرد: "با در نظر داشتن حضور پهپادها در همه جا، تمامی تحرکات ما معلوم می باشند، خیلی سخت است که پنهان شوی. اگر ما در یک مکان بمانیم، ما قطعا هدف توپخانه خواهیم شد".
پیر قصد دارد به حضور خود در اوکراین ادامه دهد، هرچند که اعتراف می کند که "درگیری ممکن است به درازا بکشد".
یک فرد 32 ساله دیگر که ترجیح داده ناشناس بماند به این نشریه اعلام کرده که تجارت موفقی را در فرانسه داشته، اما در فوریه 2022 بلافاصله به اوکراین آمده است. اندکی بعد اداره مرکزی ستاد مشترک نیروهای مسلح اوکراین وی را استخدام کرده و به وی فرماندهی نیروهای اطلاعاتی در گروه تک تیراندازان در حوالی باخموت را داده است. وی اعتراف کرد که "پوتین بر افراد در حال جنگ وحشت ایجاد می کند" و تاکید کرد که می خواهد که "200 هزار داوطلب دیگر به لژیون خارجی ملحق شوند، این امر می تواند شرایط را تغییر دهد".
این در حالیست که این روزنامه تاکید می کند گه "در ماه های اخیر جریان داوطلبان جدید در حال آب رفتن می باشد".
اندکی پیش رسانه ها خبر دادند که دو فعال است افراطی بعد از بازگشت از منطقه عملیات جنگی در اوکراین در فرانسه دستگیر شده و تحت مراقبت قرار گرفته اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала