کارشناس: روسیه و ایران می توانند به ترکیه ضمانت های خاصی در قبال سوریه بدهند

© Photo
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2023
اشتراک
وزرای دفاع کشورهای روسیه، ایران، ترکیه و سوریه روز سه شنبه در مسکو درباره تقویت امنیت در سوریه و عادی سازی روابط میان سوریه و ترکیه گفتگو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، در همین رابطه "طالب ابراهیم" کارشناس روابط بین الملل سوریه در گفتگو با اسپوتنیک عربی درباره نشست وزرای دفاع روسیه، سوریه، ایران و ترکیه در مسکو اظهار داشت:" این نشست که در سطح بالایی برگزار شد، می تواند زمینه ساز گام های بعدی و دستیابی به توافقات در زمینه هایی مانند همکاری های نظامی - فنی و امنیتی شود. با این حال، در حال حاضر نمی توان به اجماع کامل دست یافت، زیرا این امر مستلزم جلساتی در سطح وزای امور خارجه یا حتی رهبران این کشورها است".
طالب ابراهیم در ادامه افزود:" ترکیه به هیچ وجه منافع استراتژیک خود با روسیه و ایران را قربانی نخواهد کرد. مسکو و تهران نیز به نوبه خود می توانند نقش های خاصی را در آینده ایفا کنند و به عنوان مثال به آنکارا تضمین هایی در رابطه با اتحاد کردهای نیروهای دموکراتیک سوریه بدهند. این امر استقرار مجدد نیروهای ترکیه و خروج بیشتر آنها از خاک سوریه را بسیار تسهیل می کند. سوریه نیز باید به نوبه خود برای تحقیق درباره سرقت نفت سوریه توسط آمریکایی ها به دادگاه های بین المللی مراجعه کند".
وزارت دفاع روسیه در ناباوری به سخنان وزیر امور خارجه فرانسه، ژان-ایو لو دریان در مورد پیروزی روسیه بر داعش جواب داد. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2023
وزرای دفاع ایران، روسیه، سوریه و ترکیه در مسکو گفتگو کردند
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала