وزارت خارجه روسیه شرایط برای گفتگو با آمریکا در خصوص ثبات راهبردی را اعلام کردند

© Fotolia / KLimAx Foto روسیه و آمریکا
 روسیه و آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2023
اشتراک
وزارت خارجه روسیه: مسکو آماده گفتگو با ایالات متحده در خصوص ثبات راهبردی است، اما بر مبنای اصل برابری.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که مسکو آماده ورود به گفتگو با ایالات متحده آمریکا در خصوص ثبات راهبردی می باشد، اما مطلقا بر مبنای اصل برابری و تنها با در نظر گرفتن 100 درصدی منافع روسیه.
ریابکوف در برنامه "60 دقیقه" در شبکه "روسیه 1" اذعان کرد: "میلی برای توافق با طرف آمریکایی وجود ندارد، علاقه ای برای از سرگیری گفتگو در خصوص ثبات راهبردی، در خصوص مسائل منطقه ای وجود ندارد. زمانی که آنها به آمادگی برسند، اگر و زمانی که آنها به این مسئله علاقمند شوند، ما با در نظر گرفتن اینکه در آن زمان منافع ما چیست، به این مسئله نگاه خواهیم کرد".
معاون رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد که ایالات متحده ر خصوص مسئله قرارداد استارت نو زمانی که روسیه مشارکت در آن را متوقف کرد، "به وضعیت پی بردند".
ریابکوف در انتها خاطرنشان کرد: "آقایان، دیگر خیلی دیر شده است، می بایست زودتر به فکر می افتادید. ما به این گفتگو بیشتر از آنها علاقمند نیستیم... ما می توانیم با آنها وارد گفتگو شویم، اما مطلقا بر مبنای اصل برابری، مطلقا بر پایه در نظر گرفته شدن ضمانت شده 100 درصدی منافع ما. نه هیچ شکل دیگری".
پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2023
پوتین مشارکت روسیه در معاهده "استارت نو" را به حالت تعلیق درآورد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала